Rotfyllning av framtand

*3 500 kr

* Inkl. Högkostnadsskydd

Götgatan 92, 5 tr - Visa på karta

Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg - Södermalm, Stockholm

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

Vårt pris för rotfyllning av framtand är 3700 kr.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 27 april 2017 av Vården.se

Om Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg

Götgatstandläkarna består av två tandläkarteam: Team Göran Grahn och Team Kary Villberg.

Götgatstandläkarna

Hos oss på Götgatstandläkarna får du professionell tandvård anpassade efter dina behov. Vi erbjuder allt från förebyggande tandvård till mer avancerade ingrepp.

Vi är en praktik med 25 års erfarenhet som ligger centralt nära Skanstulls T-bana. Vi är anslutna till Försäkringskassan och medlemmar av Sveriges Tandläkarförbund.

enter image description here

Vi kan erbjuda all typ av tandvård

• Allmän tandvård

Tandvårdsrädda är välkomna.

Varmt välkommen!

Informationen uppdaterades 27 april 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg

Undersökning av ny patient hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

1 250 kr Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss. Röntgenbilder och tandstensborttagning, samt även puts med Airflow (Saltspray) ingår

Röntgenbilder och tandstensborttagning ingår, samt även puts med Airflow (saltspray). Vi gör oftast allt under samma behandling så att du ...

Tandutdragning hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

fr. 1 200 kr Vanlig utdragning av en tand. Alla moment ingår. Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en vi...

Tandlagning hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

fr. 850 kr Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas. Hur går behandlingen till? Behandlingen ...

Rotfyllning av framtand hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

3 500 kr Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

4 700 kr Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig o...

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

5 700 kr Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Bett- / snarkskena hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Tandblekning hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

3 600 kr Inkl material och 4 st blekningssprutor

Tandimplantat hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Göran Grahn

Leg Tandläkare