• 010 - 888 54 07

Hörapparater hos Audika Ringvägen i Stockholm

Ringvägen 93, Stockholm - Visa på karta

Hörapparater

Audika på Södermalm erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater.

Vad är en hörapparat?

En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som förstärker ljud för att underlätta för personer med hörselnedsättning.

Det finns många olika typer av hörapparater för att kunna tillgodose olika sorters hörselnedsättningar. Vi på Audika erbjuder ett brett sortiment av hörapparater i alla prisklasser.

Prova ut hörapparat

Om du bestämmer dig för att prova ut en hörapparat rekommenderar vår audionom en modell som är lämplig för dina behov och din livssituation. Vid ditt andra besök anpassas hörapparaten efter din hörsel. Du får ta med den hem och prova i 30 dagar för att se om den passar dig. Vid ditt tredje besök utvärderar vi tillsammans hur du hör med hörapparaten och justerar inställningarna vid behov.

Att prova ut en hörapparat ur landstingets sortiment kostar 600 kr som är landstingets förskrivningsavgift. Du lånar då hörapparaten av landstinget. Om du väljer att köpa en hörapparat ur Audikas privata sortiment får du en hörselcheck (rekvisition) på 2380 kr per hörapparat som du kan utnyttja för delar av kostnaden. Även i detta fall betalar du förskrivningsavgiften på 600 kr. Oavsett om du väljer hörapparat ur regionens eller Audikas sortiment kostar ditt besök för att prova ut hörapparat 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Moderna hjälpmedel

Utvecklingen av hörapparater och andra hörselhjälpmedel har gått mycket snabbt de senaste åren. Idag finns det väldigt smarta hörapparater som exempelvis kan kopplas direkt till moderna telefoner (iPhone), tv och dörrklockor. Med den senaste tekniken minskas ansträngningen för hjärnan och du får hjälp att fokusera på de ljud du vill höra, samtidigt som störande ljud effektivt dämpas. De moderna hörapparaterna ger även en ljudbild som är så ”verklig” som möjligt.

Kontakta oss gärna om du har frågor om hörapparater!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Om Audika Ringvägen

Välkommen till Audika på Södermalm!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Södermalm ligger på Ringvägen 93 i Stockholms innerstad. Vår klinik ligger på promenadavstånd från Skanstulls tunnelbanestation och Buss 4 stannar bara några meter från oss.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Hos Audika Södermalm erbjuder vi hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Ringvägen

Hörseltest hos Audika Ringvägen i Stockholm

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Ringvägen i Stockholm

Audika på Södermalm erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel ...

Batterier till hörapparater hos Audika Ringvägen i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Södermalm kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batte...

Hörseltest online hos Audika Ringvägen i Stockholm

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Ringvägen 93, Stockholm

09:10 - 25 apr, 2019 skrev:

Bra

09:09 - 25 apr, 2019 skrev:

09:09 - 25 apr, 2019 skrev:

Snabb och vänlig lösning.

09:08 - 25 apr, 2019 skrev:

Jan

4,2

09:08 - 25 apr, 2019 skrev:

Fungerade enkelt och bra

09:07 - 25 apr, 2019 skrev:

09:07 - 25 apr, 2019 skrev:

• Fråga ställd 15:54 25 jun 2018

Var kan jag beställa batterier till mina hörapparater on line för leverans med post?

Audika Ringvägen svarar:

Hej Alf, du kan beställa det i vår Webshop, här är länken: http://www.horselbutik.se/ Med vänlig hälsning, Audika