• 010 - 888 54 07

Hörseltest hos Audika Ringvägen i Stockholm

Ringvägen 93, Stockholm - Visa på karta

Hörseltest

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år), du behöver ingen remiss för att göra hörselundersökningen hos Audika på Södermalm.

Hur går hörselundersökningen till?

Besöket tar cirka 60 min. En legitimerad audionom gör hörselundersökningen. Du får veta direkt hur bra du hör och om du skulle vara hjälpt av en eller två hörapparater. Du bestämmer själv om du vill gå vidare och prova ut en hörapparat eller tänka på saken. Valet är alltid ditt.

Boka en hörselundersökning genom att klicka på knappen ”Boka här” längre upp på sidan. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Om Audika Ringvägen

Välkommen till Audika på Södermalm!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Södermalm ligger på Ringvägen 93 i Stockholms innerstad. Vår klinik ligger på promenadavstånd från Skanstulls tunnelbanestation och Buss 4 stannar bara några meter från oss.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Hos Audika Södermalm erbjuder vi hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Ringvägen

Hörseltest hos Audika Ringvägen i Stockholm

Hörapparater hos Audika Ringvägen i Stockholm

Audika på Södermalm erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel ...

Batterier till hörapparater hos Audika Ringvägen i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Södermalm kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batte...

Hörseltest online hos Audika Ringvägen i Stockholm

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Ringvägen 93, Stockholm

09:10 - 25 apr, 2019 skrev:

Bra

09:09 - 25 apr, 2019 skrev:

09:09 - 25 apr, 2019 skrev:

Snabb och vänlig lösning.

09:08 - 25 apr, 2019 skrev:

Jan