Hälsokontroll

Predoc - Södermalm, Stockholm

Den traditionella sjukvården kontrollerar inte upp dina värden så grundligt om du inte har en åkomma eller sjukdom. En kontinuerlig kontroll visar på avvikande värden i ett tidigt skede och är då åtgärdbart.

Hälsokontrollen är preventiv, visar tidigt på om du löper risk för att utveckla ohälsa. Du får ett tidigt besked om avvikelser som kan leda till sjukdom och kan åtgärda problemet i tid.

Första besöket

Vid det första besöket som går på ca 15-20 minuter träffar du en av våra sjuksköterskor som tar ett blodprov. Du måste komma på fastande mage. Dvs inget att äta och dricka utom vatten efter 24.00 kvällen innan besöket till oss.

Efter detta serverar vi en enkel frukost och du kan gå hem. De övriga proven som du får med dig att göra på morgonen innan nästa besök är:

• Avföringsprov, urinprov

Blodproverna innefattar:

• Blodprofil (blodvärde, röda blodkroppar, vita blodkroppar, blodplättar), leverprov, njurfunktion, blodfetter (med bland annat det goda och det farliga kolesterolet), sockerprov, ämnesomsättning (sköldkörteln), prostata (män), HIV och hjärtsviktsmarkör.

Andra besöket

Vid det andra besöket, en till tre veckor efter det första, träffar du återigen vår sjuksköterska som gör fler undersökningar:

• BMI uträkning, midja-/Stuss kvot, EKG, spirometri, syn, hörsel, blodtryck och puls, vikt och längd.

Hälsosamtal där vi går igenom bland annat motion, mat, alkohol, tobak, psykosocial påverkan, stress/psykisk ohälsa och ärftliga folksjukdomar.

Med utgångspunkt från dina personliga värden och vad som framkommer under hälsosamtalet för vi en dialog med dig som är inriktad på att förändra ett eventuellt riskfaktormönster i positiv riktning genom förbättrade levnadsvanor. Om du är i behov av ytterligare stöd och hjälp att förändra din livsstil hjälper vi dig att finna lämplig hjälpinstans hos oss eller på annat håll.

Efter detta får du träffa en av våra läkare som undersöker:

• Hjärta, lungor, buk

Du kommer sedan tillsammans med läkaren gå igenom provsvaren samt det som redan diskuterats med sköterskan för att göra en bedömning av ditt aktuella hälsotillstånd.

Du får hemskickad en skriftlig sammanställning av dina värden. Om något behöver utredas ytterligare kommer vi att hänvisa vart du ska vända dig.

Sista steget - läkarsekreterare

Sammanställning av skriftlig rapport, skickas till dig och lagras digitalt.

Informationen uppdaterades 01 december 2014 av Vården.se

1 950 kr

Visa telefonnummer

Bastugatan 2, Stockholm - visa på karta

Om Predoc

Välkommen till Predoc!

Predoc är en privat läkarmottagning, vi är verksamma inom tre olika områden;

• Körkortsmottagning
  • Företagshälsovård
  • Sjukvård och ryggklinik

Vår huvudmottagning till på Södermalm i Stockholm men genom våra samarbetspartners så har vi även mottagningar i Malmö, Göteborg och Linköping.

Övriga behandlingar hos Predoc

• Körkortsmottagning

5 900 kr 6-12 månader, 4-6 prover

Vi hjälper dig med läkarintyg för körkort och vänder oss främst till dig för: Körkortet återkallat på grund av rattonykterhet Körkort ... Läs mer

• Företagshälsovård

500 kr per anställd

Pre Docs målsättning är att arbeta på ett modernt sätt med Företagshälsovård. Vi har kunder knytna till oss från byggbranschen, restaurangbr... Läs mer

• Ryggklinik

fr. 600 kr

Har du akut rygg-, nack- eller annan muskuloskeletal problematik? Vi behandlar dig med läkare och fysioterapeut i team. Du får en tid för be... Läs mer

• Läkarmottagning

600 kr

Vi har också akut sjukvård som privat läkarmottagning. Vi har även specialiserat oss på behandlingar av rygg, nacke och axlar. Där finns ... Läs mer

Vägbeskrivning

T-bana Slussen

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 11:00 - 07 mar, 2014 skrev:

När man strulat till det och du behöver hjälp med att återta sitt körkort kan jag varmt rekommendera Predoc. Från första dag har jag blivit väl bemött, fått mycket god service samt att Viktor som driver mottagningen alltid möter än med ett glatt leende. Med attityden: Det här ska vi se till att ordna!

Snabba, enkla och tillmötesgående!

• Narva Kirurg Center Jag har varit på kliniken på grund av mina åderbråk och jag är mycket nöjd. Underbar, hjälpsam och professionell personal från första stund... - Silvia Ayala
    • Andersberg Din hälsocentral Värdelöst att försöka få en tid, och att det inte går att lämna telefonnummer om man önskar bli uppringd! - mikael
    • Naprapatlandslaget Malmö Västra Hamnen Mycket trevlig personal. Visar intresse för att försöka lösa problemen som man har. Försöker förstå bakomliggande faktorer och visar vad man... - Patrik Danielsson
    • Hälsomedicinskt Center i Landskrona Hur ringer man dit när samtalstiderna varit slut i flera månader? Bedrövligt! - Sara
    • KMC Fysioterapi Katia är extremt kunnig och har varit till mycket stor hjälp vid mina olika skador. Rekommenderar denna mottagning varmt till alla. - Cajsa Pettersson