Tandhygienist

Hornsgatan 88, Stockholm - Visa på karta

Hornsgatans Tandvård - Södermalm, Stockholm

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Under ett besök hos tandhygienist

Om du kommer till oss för att träffa en tandhygienist kommer de bland annat att ta bort tandsten, beläggningar och överskott av fyllning, putsar och polerar.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Informationen uppdaterades 18 augusti 2016 av Vården.se

Om Hornsgatans Tandvård

4,9

Tandläkarmottagningen här på Hornsgatan 88 har funnits under många år. Sedan ett par år är det vi, Katarina och Benyammine som driver mottagningen.

Vi har en lång erfarenhet av att arbeta som tandläkare. Under tolv år har vi varit verksamma i England varav de sista sju åren i egen regi i Brighton, södra England.

Vilken tandvård kan vi hjälpa dig med?

Vi erbjuder alla former av tandvård, från vanlig undersökningar till tandhygienistbehandling och mer avancerad tandvård som implantat. Vi jobbar självklart även med estetisk tandvård såsom tandblekning.

Längre ner på sidan kan du läsa mer om några av våra olika behandlingar!

Vi arbetar tillsammans med tandsköterskorna Therese och Kattis samt tandhygienist Camilla.

Kvalitetssäkring

Hornsgatans Tandvård är Qulan-certifierade
Vi är certifierade enligt Qulan! Det är ett kvalitetssäkringssystem för tandvården som hjälper oss att behålla och utveckla en hög standard inom områdena kvalitet, patientsäkerhet, miljö och trivsel.

Din säkerhet – en självklarhet för oss!

Varmt välkommen till oss på Hornsgatans Tandvård!

Informationen uppdaterades 18 augusti 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Hornsgatans Tandvård

Bettskena hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Kosmetisk tandvård hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

Här hos oss på Hornsgatans Tandvård kan vi erbjuda en rad olika behandlingar inom estetisk tandvård. Oavsett vilken behandling du vill h...

Tandblekning hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

Tandhygienist hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

Tandhygienisten jobbar framförallt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandläkarundersökning hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på allmän undersökning vid vuxen ålder b...

Tandreglering hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

Här på mottagningen använder vi oss av en teknik som heter Inman Aligner. Denna behandling är både snabb, säker och kostnadseffektiv jämfört...

Benyammine Benyammine

Benyammine Benyammine

Leg. Tandläkare

Är uppvuxen i Jönköping, tog sin tandläkarexamen 1998 i Göteborg. Började på Folktandvården i Jönköping direkt efter sin examen och flyttade sedan till England där han hade egen privatpraktik i Worthing, södra England. Speciellt intresserad av kirurgi och rotbehandlingar och vidareutbildad inom allmän tandvård.

Camilla Rosén

Camilla Rosén

Leg. Tandhygienist

Utbildade sig först till Tandsköterska. Arbetade sedan 12 år inom Folktandvården, både inom allmäntandvården och akuttandvården. Utbildade sig senare till Tandhygienist och tog examen -00. Började som tandhygienist inom Folktandvården och arbetade där i fem år. Gick sedan över till privatvården. Har arbetat både inom allmäntandvården och specialisttandvården.

Katarina Skodra

Katarina Skodra

Leg. Tandläkare

Är född och uppvuxen i Kalmar, tog sin tandläkarexamen 1998 i Göteborg. Flyttade till England efter sin examen och hade egen privatpraktik i Rustington, södra England. Undervisar på tandläkarutbildningen på Karolinska Institutet. Är speciellt intresserad och vidareutbildad inom estetik och protetik.

Therese Berg

Therese Berg

Tandsköterska

Är leg. Tandhygienist och har arbetat som tandhygienist på en privatklinik i norra Stockholm. Har nu valt att fortsätta arbeta som tandsköterska då teamsamarbetet med tandläkaren lockar mer.

Katarina "Kattis" Jordan Sandberg

Katarina "Kattis" Jordan Sandberg

Tandsköterska

Tog sin tandsköterskeexamen 2007 och har lång erfarenhet som tandsköterska inom den privata sektorn här i Stockholm.

Karta - Hornsgatan 88, Stockholm

4,9

18:54 - 25 jun, 2018 skrev:

Hej på er Det var en trevligt bösök i dag ni är toppen tack ha en trevlig sommar Berit -Janne

20:20 - 26 feb, 2018 skrev:

Professional and accurate! English speaking is a plus!

18:54 - 11 feb, 2018 skrev:

bästa tandläkarna

08:51 - 30 jan, 2018

10:48 - 02 nov, 2017 skrev:

Proffsig, trevlig tandvård för både mig och mina barn!

15:27 - 02 okt, 2017

08:23 - 05 maj, 2017 skrev:

Jag rekommenderar starkt, ger absolut bästa poäng, jag har aldrig varit så nöjd hos en tandläkare som jag är nu. Jag kände direkt ett fullt förtroende, trygghet, omhändertagande, bra bemötande och ett fantastiskt jobb! Bästa tandläkare som jag har haft genom mina år! Tackar Benjyamin och hans team.

10:37 - 20 okt, 2016 skrev:

Vi har fått jätte bra tandvård hos Katarina och teamet till hela familjen; med kunnig, trevlig, effektiv och kompetent personal i treliga lokaler. Vi kan varmt rekommendera Hornsgatans tandvård till alla.

19:25 - 13 jun, 2016 skrev:

Toppen.

18:28 - 16 dec, 2015 skrev:

Jag har god erfarenhet av erhållen tandvård från tandvårdskliniken, Hornsgatan 88 – inklusive flerårig sådan från Era föregångare. I skrivande stund har jag även erfarenhet av pågående mottagen god och förtroendegivande tandvård från alla Er fem, som nu representerar tandvårdsklinikens garnityr …

Något jag dock störs av är att tandvårdskliniken tycks fortsätt begränsa kundkontaktmöjligheterna till tidskrävande ”snigelpostkommunikation och/eller icke-flexibel 08-kommunikation”. Detta sedan jag via snigelposten nyligen mottog att tid reserverats för mig för besök vid en tidpunkt som för mig sedan länge redan var bokad för annan mer angelägen aktivitet. Jag tycker kundkontaktmöjligheterna borde utökas med SMS- och e-postmöjligheter, i syfte att smidigare lösa ett återkommande problem.

Vänlig hälsning

Curt Carleteg

22:19 - 26 maj, 2015 skrev:

Tack Hornsgatans Tandvård för en fantastisk behandling!

Jag är verkligen Supernöjd med hela processen, både konsultationen, behandlingen, det trevliga bemötandet och priset!

Jag kommer att rekommendera er till mina vänner. På återseende!

01:34 - 05 maj, 2015 skrev:

Stort tack Dr Benjamin och hans team för ett fantastiskt jobb med min mors tand. Hon kunde inte ha varit mer nöjd med behandlingen och det personliga omhändertagandet. Många vänliga hälsningar från en London baserad kollega.

16:58 - 14 okt, 2014 skrev:

Bästa tandläkarn jag nånsin haft!

14:59 - 14 okt, 2014 skrev:

Är så nöjd med min Tandläkare Katarina, bra service och bra råd.