Bettskena

Logo Hornsgatans Tandvård

Hornsgatans Tandvård - Södermalm, Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna.

Att gnissla betyder att man gnider underkäken mot överkäken, och detta gör man oftast omedvetet under sömnen. Barn gnisslar också, men det brukar gå över med tiden.

Det är lika vanligt att man pressar ihop tänderna under dagen som natten. Sker det på dagtid beror det ofta på stress och då kan man träna bort det. Sker det däremot under natten går det inte att behandla utan besvären kan endast lindras och det görs med en bettskena.

Informationen uppdaterades 18 augusti 2016 av Vården.se

Visa telefonnummer

Hornsgatan 88, Stockholm - Visa på karta

Om Hornsgatans Tandvård

Tandläkarmottagningen här på Hornsgatan 88 har funnits under många år. Sedan ett par år är det vi, Katarina och Benyammine som driver mottagningen.

Vi har en lång erfarenhet av att arbeta som tandläkare. Under tolv år har vi varit verksamma i England varav de sista sju åren i egen regi i Brighton, södra England.

Vilken tandvård kan vi hjälpa dig med?

Vi erbjuder alla former av tandvård, från vanlig undersökningar till tandhygienistbehandling och mer avancerad tandvård som implantat. Vi jobbar självklart även med estetisk tandvård såsom tandblekning.

Längre ner på sidan kan du läsa mer om några av våra olika behandlingar!

Vi arbetar tillsammans med tandsköterskorna Therese och Kattis samt tandhygienist Camilla.

Kvalitetssäkring

Hornsgatans Tandvård är Qulan-certifierade
Vi är certifierade enligt Qulan! Det är ett kvalitetssäkringssystem för tandvården som hjälper oss att behålla och utveckla en hög standard inom områdena kvalitet, patientsäkerhet, miljö och trivsel.

Din säkerhet – en självklarhet för oss!

Varmt välkommen till oss på Hornsgatans Tandvård!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Hornsgatans Tandvård

• Kosmetisk tandvård

Här hos oss på Hornsgatans Tandvård kan vi erbjuda en rad olika behandlingar inom estetisk tandvård. Oavsett vilken behandling du vill h... Läs mer

• Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos ... Läs mer

• Tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framförallt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på allmän undersökning vid vuxen ålder b... Läs mer

• Tandreglering

Här på mottagningen använder vi oss av en teknik som heter Inman Aligner. Denna behandling är både snabb, säker och kostnadseffektiv jämfört... Läs mer

Karta - Hornsgatan 88, Stockholm

• 20:20 - 26 feb, 2018 skrev:

Professional and accurate! English speaking is a plus!

• 18:54 - 11 feb, 2018 skrev:

bästa tandläkarna

• 08:51 - 30 jan, 2018

• 10:48 - 02 nov, 2017 skrev:

Proffsig, trevlig tandvård för både mig och mina barn!

• 15:27 - 02 okt, 2017

• 08:23 - 05 maj, 2017 skrev:

Jag rekommenderar starkt, ger absolut bästa poäng, jag har aldrig varit så nöjd hos en tandläkare som jag är nu. Jag kände direkt ett fullt förtroende, trygghet, omhändertagande, bra bemötande och ett fantastiskt jobb! Bästa tandläkare som jag har haft genom mina år! Tackar Benjyamin och hans team.

• 10:37 - 20 okt, 2016 skrev:

Vi har fått jätte bra tandvård hos Katarina och teamet till hela familjen; med kunnig, trevlig, effektiv och kompetent personal i treliga lokaler. Vi kan varmt rekommendera Hornsgatans tandvård till alla.

• 19:25 - 13 jun, 2016 skrev:

Toppen.

• 18:28 - 16 dec, 2015 skrev:

Jag har god erfarenhet av erhållen tandvård från tandvårdskliniken, Hornsgatan 88 – inklusive flerårig sådan från Era föregångare. I skrivande stund har jag även erfarenhet av pågående mottagen god och förtroendegivande tandvård från alla Er fem, som nu representerar tandvårdsklinikens garnityr …

Något jag dock störs av är att tandvårdskliniken tycks fortsätt begränsa kundkontaktmöjligheterna till tidskrävande ”snigelpostkommunikation och/eller icke-flexibel 08-kommunikation”. Detta sedan jag via snigelposten nyligen mottog att tid reserverats för mig för besök vid en tidpunkt som för mig sedan länge redan var bokad för annan mer angelägen aktivitet. Jag tycker kundkontaktmöjligheterna borde utökas med SMS- och e-postmöjligheter, i syfte att smidigare lösa ett återkommande problem.

Vänlig hälsning

Curt Carleteg

• 22:19 - 26 maj, 2015 skrev:

Tack Hornsgatans Tandvård för en fantastisk behandling!

Jag är verkligen Supernöjd med hela processen, både konsultationen, behandlingen, det trevliga bemötandet och priset!

Jag kommer att rekommendera er till mina vänner. På återseende!

• 01:34 - 05 maj, 2015 skrev:

Stort tack Dr Benjamin och hans team för ett fantastiskt jobb med min mors tand. Hon kunde inte ha varit mer nöjd med behandlingen och det personliga omhändertagandet. Många vänliga hälsningar från en London baserad kollega.

• 16:58 - 14 okt, 2014 skrev:

Bästa tandläkarn jag nånsin haft!

• 14:59 - 14 okt, 2014 skrev:

Är så nöjd med min Tandläkare Katarina, bra service och bra råd.