Intensiv psykodynamisk korttidsterapi – ISTDP

Logo Psykolog Bengt Sandström

Psykolog Bengt Sandström - Södermalm, Stockholm

Under 1-2 orienterande samtal utforskar psykoterapeut och patient tillsammans problemen och formulerar patientens centrala problematik.

Med denna i fokus arbetar man sedan intensivt en kortare tidsperiod. Behandlingens längd och intensitet skräddarsys utifrån hur patientens problem och kapacitet ser ut.

Informationen uppdaterades 12 april 2018 av Vården.se

Visa telefonnummer

Gräsgatan 10, Stockholm - Visa på karta

Om Psykolog Bengt Sandström

Jag arbetar med psykoanalys, intensiv långtidspsykoterapi, intensiv psykodynamisk korttidsterapi (ISTDP) och kristerapi. Jag arbetar med kriser, depression, ångest och identitetsproblem. Jag tar emot såväl vuxna som ungdomar.

Jag arbetar också med utbildning, psykoterapihandledning och handledning av personalgrupper.

Hur går det till?

Jag träffar alltid först den som söker terapi för ett par förutsättningslösa samtal. Då får den sökande berätta om vad som får honom eller henne att söka hjälp och samtidigt en möjlighet att erfara hur det är att samarbeta med mig. Sedan lämnar jag förslag på vad jag tror skulle vara det mest hjälpsamma sättet att arbeta vidare på.

Min teoretiska utgångspunkt är psykodynamisk. För mer info läs gärna på Riksföreningen PsykoterapiCentrums hemsida; www.rpc.nu

Om psykolog Bengt Sandström

Jag är legitimerad psykolog, legitimerad psykoterapeut, psykoanalytiker och har handledarutbildning.

Jag har bedrivit privat psykoterapimottagning på halvtid i 24 år, arbetat halvtid på PBU i tio år och på Psykoterapiinstitutet i Stockholm i elva år. Jag har arbetat som lärare och handledare på Karolinska Institutets psykoterapeututbildning i tio år.

Jag handleder sedan många år på behandlingsinstitutioner, barn- och ungdomspsykiatriska mottagningar samt inom vuxenpsykiatrin i Stockholm.

Jag handleder på psykolog- och psykoterapeututbildningar på universitet och högskola. Sedan 2009 arbetar jag heltid i mitt företag med psykoterapi, handledning och utbildning.

Jag är hedersmedlem i Riksföreningen PsykoterapiCentrum - RPC, medlem i Sveriges Psykologförbund och i Svenska föreningen för ISTDP.

Övriga behandlingar hos Psykolog Bengt Sandström

• Intensiv psykodynamisk långtidspsykoterapi

I intensiv långtidspsykoterapi utforskar patient och terapeut i lugn och ro tillsammans de inre konflikter som ligger till grund för patient... Läs mer

• Kristerapi

Kristerapi kan vara allt från några samtal i en akut krissituation till en kontakt upp till ett år en gång i veckan vid mer svårbearbetade k... Läs mer

• Psykoanalys

Psykoanalys passar främst resursstarka personer som beslutat sig för att ta sina begränsningar, problem och svårigheter på yttersta allvar o... Läs mer

Karta - Gräsgatan 10, Stockholm