Logo Hälsopartners

Hälsopartners - Södermalm, Stockholm

När Hälsopartners är ute och handleder grupper blir det på olika sätt varje gång beroende på hur läget ser ut och ingen handledning blir den andra lik.

Detta beror på att varje personalgrupp har unika behov och mål och att vi på Hälsopartners skräddarsyr lösningar därefter. Våra handledare kan mötas av många olika scenarion i en arbetsgrupp. I nedan text försöker vi förmedla hur vi jobbar vid två olika scenarion.

Antingen möts vi av en grupp som behöver lösa samarbetssvårigheter för att komma vidare, eller kan det vara en grupp som vill göra en förebyggande insats för att bibehålla ett gott arbetsklimat.

Vid problem i en grupp:

När en personalgrupp inte längre kan samarbeta, eller när energin och fokus läggs på fel saker blir vår uppgift som handledare att titta på hur kommunikationen i gruppen ser ut och visa på vad som fungerar kontra inte fungerar i kommunikationen.

Vi tittar oftast på vilka ”valda sanningar” som finns i gruppen, medvetet eller omedvetet. Dessa ”valda sanningar” är ofta en av anledningarna till varför gruppen inte längre kan kommunicera, mötas och samarbeta.

Genom att vi som handledare belyser det som begränsar gruppen, kan handledaren och gruppen sedan tillsammans hitta lösningar på det som inte längre känns bra och utvecklande och arbeta på det som kan förändra situationen till något mer närande för alla parter i gruppen. Målet med handledningen är att gruppen skall få till/skapa ett mer tillåtande klimat och hitta ett effektivt samarbete med en tydlig riktning och drivkraft mot ett gemensamt mål.

När det fungerar väl i en grupp (förebyggande insats):

När det fungerar väl i en personalgrupp fokuseras arbetet på att medvetandegöra vad det är för framgångsnycklar som göra att arbetsklimatet är gott och stärka och befästa dessa ännu mer för att kunna bibehålla ett gott klimat och ett fungerande samarbete.

Handledaren lär ut enkla och kraftfulla kommunikationsverktyg till deltagarna för att de alla personligen skall kunna utveckla kommunikationen med både sig själv och med andra individer.

Målet för oss som handledare är att gruppen skall få till en tydligare och rakare kommunikation genom att de via handledningen får tillgång till ett ”gemensamt språk” som förenklar när de diskuterar.

Handledningens intention är att gruppen skall kunna arbeta tillsammans i ett tillåtande klimat och hitta ett effektivt samarbete med en tydlig riktning och drivkraft mot ett gemensamt mål.

Handledning: 2-5 tillfällen per termin där varje tillfälle är tre timmar

Informationen uppdaterades 17 maj 2016 av Vården.se

Magnus Ladulåsgatan 33, Stockholm - Visa på karta

Om Hälsopartners

Välkommen till oss på Hälsopartners!

Hos oss blir varje individ bemött med helheten som fokus. Vi ser och möter våra kunder på alla plan och begränsar oss inte genom att bara tro på en viss teori eller en viss behandlingsmetod.

Hur jobbar vi på Hälsopartners?

Vi strävar efter att i varje möte se bortom alla våra teoretiska och praktiska kunskaper och hela tiden ifrågasätta och vara vidsynta. Detta gör att alla som arbetar åt Hälsopartners är öppna för nya tankegångar och lösningar och detta gör oss mer ödmjuka i mötet med våra kunder.

Hur mår din kropp?

Vi tror att en kropp är uppgiven när den är en källa till plågor och förödmjukelse istället för lust och stolthet och kan förstå varför en individ under sådana förutsättningar kan ha svårt att acceptera sin kropp eller identifiera sig med den.

Att kroppen känner sig uppgiven kan bero på antigen psykisk eller fysisk smärta eller både och. Vi anser därför att det är av största vikt att alla människor lär sig att ta kontakt med sin kropp och kan känna efter hur den mår både psykiskt eller fysiskt.

Vi har på flertalet av våra kunder sett att när de av oss får hjälp med att återupptäcka sin kropp och sina känslor och se att kroppen lever ett eget liv med en förmåga att läka sig själv och att de som individ har möjligheten att göra egna val och bestämma över sig själv, så upplever kunden att det finns hopp och får ny respekt för livets kraft, sin kropp och för sig själv i största allmänhet.

Vi på Hälsopartners vill underlätta för individer, par, grupper och organisationer att växa och expandera till en högre medvetandenivå på alla plan.

Övriga behandlingar hos Hälsopartners

• Rehab/idrottsmassage

När du går på en rehabmassage får du träffa en massör som är utbildad inom idrottsmedicin och ortopedisk medicin. Vad innebär idrottsmas... Läs mer

• Arbetsplatsmassage

Vill du göra en varaktig hälsoinvestering för dina anställda? Satsa då på behandlande massage på arbetsplatsen! En välmående personal, ä... Läs mer

• Ergonomi

Ergonomi är att hitta de bästa fysiska och psykiska förutsättningarna mellan den anställde och arbetsplatsen. Kroppen påverkas av allt du gö... Läs mer

• Träning/rehab på ert företag

En instruktör kommer ut till företaget och tränar en liten grupp/gång. Kursen kan pågå under ett bestämt antal veckor eller under en hel ter... Läs mer

• Samtalsterapi

Ibland tappar vi människor balansen i livet och det blir svårt att hitta vägen tillbaka själv. Kanske känns allt tungt, hopplöst och svart. ... Läs mer

• Stresshantering

Att en individ upplever sig som mycket stressad och ibland har gått så långt över sin egen gräns att han/hon har fått diagnosen utbränd, utm... Läs mer

Karta - Magnus Ladulåsgatan 33, Stockholm

• 07:06 - 09 sep, 2014 skrev:

Här behandlas kropp och själ, av ytterst proffsig personal. Jag har varit klient hos Anna i 13 år, och har provat andra varianter av massage och behandling av min nacke/rygg.
    Idrottsmassage när det enda som fungerat, även vid ryggskott.
    Helt enkelt otroligt skicklig, då även själen och den mentala biten blir behandlad!
    Prova får du se!