Ergonomi hos Hälsopartners i Stockholm

Magnus Ladulåsgatan 33, Stockholm - Visa på karta

Ergonomi

Ergonomi är att hitta de bästa fysiska och psykiska förutsättningarna mellan den anställde och arbetsplatsen. Kroppen påverkas av allt du gör både fysiskt och psykiskt och att hitta balansen mellan dessa är en viktig förutsättning för att vi som individer skall må bra.

Hälsopartners ergonom är kroppsterapeut och instruktör sedan 10 år tillbaka. Detta ger henne en mycket stor förståelse för hur kroppen fungerar och reagerar och hon kan på så sätt rekommendera varje individ, på ett djupare plan, hur denne bäst skall kunna komma till rätta med just sina problem.

Ergonomiföreläsning

Hälsopartners bygger ihop en föreläsning som passar för förutsättningarna på er arbetsplats.

Under föreläsningen går föreläsaren igenom hur alla äger ansvaret för sin egen situation och att få ihop balansen mellan det psykiska och fysiska.

Attityder och hur vi bemöter och behandlar varandra på arbetsplatsen tas upp och gås igenom, då detta det enligt oss är minst lika viktiga för en få till en välfungerande arbetsplats som att ha en god ergonomi.

Förläsaren varvar teori med praktiska exempel, och ger generella tips och verktyg som alla har användning för. Det ges också tid för reflektion och frågor. Under föreläsningen fokuserar vi på de frågeställningar som du som arbetsgivare har angivit så att det kommer att passa er arbetsplats.

Hur lång är ergonomiföreläsningen?

Föreläsningen är 75 minuter, inklusive teori och praktik.

Flertalet av dem som har anlitat oss har även valt att till föreläsningen lägga till individuell platsanalys (platsanalysen kan också köpas separat).

Platsanalys

När en platsanalys görs, går ergonomen igenom varje anställds arbetsplats för att på så sätt kunna hitta de bästa förutsättningarna för varje individ.

Genomgången tar ca 20 min per person. En återkoppling på detta görs efter ca två veckor via mail.

Informationen uppdaterades 17 maj 2016 av Vården.se

Om Hälsopartners

Välkommen till oss på Hälsopartners!

Hos oss blir varje individ bemött med helheten som fokus. Vi ser och möter våra kunder på alla plan och begränsar oss inte genom att bara tro på en viss teori eller en viss behandlingsmetod.

Hur jobbar vi på Hälsopartners?

Vi strävar efter att i varje möte se bortom alla våra teoretiska och praktiska kunskaper och hela tiden ifrågasätta och vara vidsynta. Detta gör att alla som arbetar åt Hälsopartners är öppna för nya tankegångar och lösningar och detta gör oss mer ödmjuka i mötet med våra kunder.

Hur mår din kropp?

Vi tror att en kropp är uppgiven när den är en källa till plågor och förödmjukelse istället för lust och stolthet och kan förstå varför en individ under sådana förutsättningar kan ha svårt att acceptera sin kropp eller identifiera sig med den.

Att kroppen känner sig uppgiven kan bero på antigen psykisk eller fysisk smärta eller både och. Vi anser därför att det är av största vikt att alla människor lär sig att ta kontakt med sin kropp och kan känna efter hur den mår både psykiskt eller fysiskt.

Vi har på flertalet av våra kunder sett att när de av oss får hjälp med att återupptäcka sin kropp och sina känslor och se att kroppen lever ett eget liv med en förmåga att läka sig själv och att de som individ har möjligheten att göra egna val och bestämma över sig själv, så upplever kunden att det finns hopp och får ny respekt för livets kraft, sin kropp och för sig själv i största allmänhet.

Vi på Hälsopartners vill underlätta för individer, par, grupper och organisationer att växa och expandera till en högre medvetandenivå på alla plan.

Informationen uppdaterades 17 maj 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Hälsopartners

Rehab/idrottsmassage hos Hälsopartners i Stockholm

När du går på en rehabmassage får du träffa en massör som är utbildad inom idrottsmedicin och ortopedisk medicin. Vad innebär idrottsmas...

Arbetsplatsmassage hos Hälsopartners i Stockholm

Vill du göra en varaktig hälsoinvestering för dina anställda? Satsa då på behandlande massage på arbetsplatsen! En välmående personal, ä...

Ergonomi hos Hälsopartners i Stockholm

Träning/rehab på ert företag hos Hälsopartners i Stockholm

En instruktör kommer ut till företaget och tränar en liten grupp/gång. Kursen kan pågå under ett bestämt antal veckor eller under en hel ter...

Samtalsterapi hos Hälsopartners i Stockholm

Ibland tappar vi människor balansen i livet och det blir svårt att hitta vägen tillbaka själv. Kanske känns allt tungt, hopplöst och svart. ...

Handledning hos Hälsopartners i Stockholm

När Hälsopartners är ute och handleder grupper blir det på olika sätt varje gång beroende på hur läget ser ut och ingen handledning blir den...

Stresshantering hos Hälsopartners i Stockholm

Att en individ upplever sig som mycket stressad och ibland har gått så långt över sin egen gräns att han/hon har fått diagnosen utbränd, utm...

Karta - Magnus Ladulåsgatan 33, Stockholm

07:06 - 09 sep, 2014 skrev:

Här behandlas kropp och själ, av ytterst proffsig personal. Jag har varit klient hos Anna i 13 år, och har provat andra varianter av massage och behandling av min nacke/rygg.
Idrottsmassage när det enda som fungerat, även vid ryggskott.
Helt enkelt otroligt skicklig, då även själen och den mentala biten blir behandlad!
Prova får du se!