Träning/rehab på ert företag

Logo Hälsopartners

Hälsopartners - Södermalm, Stockholm

En instruktör kommer ut till företaget och tränar en liten grupp/gång. Kursen kan pågå under ett bestämt antal veckor eller under en hel termin, allt beroende på ert behov.

Hälsopartners kan erbjuda följande typer av träning:

Bollträning
Många som har ont i ryggen eller nacken har detta pga. en alltför svag bäckenbottenmuskulatur. Muskeluppbyggande träning med hjälp av en pilatesboll och den egna kroppen som hjälpmedel är en både lätt, rolig och mycket utmanande träningsform.

Utmärkt för den som har ett stillasittande arbete och vill komma i form. Denna träningsform gör att man som utförare börjar arbeta mycket med balans- och stabilitetsmuskulaturen i kroppen och stärker den avsevärt.

Gummibandsträning/Gymstick
Detta är en mycket effektiv och skonsam styrketräning för hela kroppen. Det går att träna kroppen på ett snabbt och smidigt sätt utan att behöva ha tillgång till gym eller stora lokaler.

Poweryoga
En fysiskt ansträngande yoga där du synkroniserar andning, styrka och balans. Poweryoga passar lika bra för nybörjaren som dig med mer träningsvana.

Gympa
Passar alla! Både nybörjaren och den träningsvane får sig en ordentlig genomkörare i gympapasset. Träningen utförs till musik och stegkombinationerna är enkla. Betoningen ligger på konditionsträning men här ingår också en del styrka och stretch.

Aerobics
Skiljer sig från gympan genom att hålla en betydligt högre puls och innehåller svårare stegkombinationer. Dessa byggs hela tiden på för att i slutet av passet köras i ett helt block.

Träningen utförs till musik med hög puls och det är fart och fläkt under hela passet. Avslutas precis som gympan med styrka och stretch.

Vattengympa
Alla väger 10% av sin kroppsvikt i vattnet. Detta gör att vattenträning blir mycket skonsam för kroppen och minimerar risken för skador. Den som tränar kan arbeta med eller emot vattnet. Därför passar vattenträning alla motionärer även dessa som har problem med reumatism och fibromyalgi.

Träningen utförs till musik och passet innehåller rörlighet, kondition, styrka och stretch.

Spinning
En perfekt träningsform för dig som vill slippa krångliga stegkombinationer och gympasalar. På detta pass, som utföres till inspirerande musik, så får du ordentlig konditionsträning utan att riskera att du trampar på någon annan deltagare. Du sitter på din egen cykel och kan ta i så mycket som du vill och orkar.

Styrketräning i grupp
Här lär man sig att använda gymmets alla redskap. Deltagarna arbetar vid varsitt redskap – till musik – vilar – och arbetar ännu en gång vid samma redskap.

Sen cirkulerar gruppen och alla får ett nytt redskap att arbeta vid. Instruktören går runt och ser till att alla utför sina övningar på rätt sätt och peppar alla att ge 100 %.

Passet avslutas med gemensam stretch tillsammans med instruktören. Bygger upp musklerna i hela kroppen.

Personlig tränare på gym
Den enskilde individen tränar på gymmet tillsammans med en utbildad gyminstruktör. Instruktören lägger upp ett personligt träningsprogram som är specialanpassat efter den enskilde individens önskemål.

Passar lika bra för den som vill elitträna som för den som känner att han/hon vill komma igång och träna på rätt sätt. Ger snabba resultat och bygger upp musklerna i hela kroppen.

Informationen uppdaterades 17 maj 2016 av Vården.se

Magnus Ladulåsgatan 33, Stockholm - Visa på karta

Om Hälsopartners

Välkommen till oss på Hälsopartners!

Hos oss blir varje individ bemött med helheten som fokus. Vi ser och möter våra kunder på alla plan och begränsar oss inte genom att bara tro på en viss teori eller en viss behandlingsmetod.

Hur jobbar vi på Hälsopartners?

Vi strävar efter att i varje möte se bortom alla våra teoretiska och praktiska kunskaper och hela tiden ifrågasätta och vara vidsynta. Detta gör att alla som arbetar åt Hälsopartners är öppna för nya tankegångar och lösningar och detta gör oss mer ödmjuka i mötet med våra kunder.

Hur mår din kropp?

Vi tror att en kropp är uppgiven när den är en källa till plågor och förödmjukelse istället för lust och stolthet och kan förstå varför en individ under sådana förutsättningar kan ha svårt att acceptera sin kropp eller identifiera sig med den.

Att kroppen känner sig uppgiven kan bero på antigen psykisk eller fysisk smärta eller både och. Vi anser därför att det är av största vikt att alla människor lär sig att ta kontakt med sin kropp och kan känna efter hur den mår både psykiskt eller fysiskt.

Vi har på flertalet av våra kunder sett att när de av oss får hjälp med att återupptäcka sin kropp och sina känslor och se att kroppen lever ett eget liv med en förmåga att läka sig själv och att de som individ har möjligheten att göra egna val och bestämma över sig själv, så upplever kunden att det finns hopp och får ny respekt för livets kraft, sin kropp och för sig själv i största allmänhet.

Vi på Hälsopartners vill underlätta för individer, par, grupper och organisationer att växa och expandera till en högre medvetandenivå på alla plan.

Övriga behandlingar hos Hälsopartners

• Rehab/idrottsmassage

När du går på en rehabmassage får du träffa en massör som är utbildad inom idrottsmedicin och ortopedisk medicin. Vad innebär idrottsmas... Läs mer

• Arbetsplatsmassage

Vill du göra en varaktig hälsoinvestering för dina anställda? Satsa då på behandlande massage på arbetsplatsen! En välmående personal, ä... Läs mer

• Ergonomi

Ergonomi är att hitta de bästa fysiska och psykiska förutsättningarna mellan den anställde och arbetsplatsen. Kroppen påverkas av allt du gö... Läs mer

• Samtalsterapi

Ibland tappar vi människor balansen i livet och det blir svårt att hitta vägen tillbaka själv. Kanske känns allt tungt, hopplöst och svart. ... Läs mer

• Handledning

När Hälsopartners är ute och handleder grupper blir det på olika sätt varje gång beroende på hur läget ser ut och ingen handledning blir den... Läs mer

• Stresshantering

Att en individ upplever sig som mycket stressad och ibland har gått så långt över sin egen gräns att han/hon har fått diagnosen utbränd, utm... Läs mer

Karta - Magnus Ladulåsgatan 33, Stockholm

• 07:06 - 09 sep, 2014 skrev:

Här behandlas kropp och själ, av ytterst proffsig personal. Jag har varit klient hos Anna i 13 år, och har provat andra varianter av massage och behandling av min nacke/rygg.
    Idrottsmassage när det enda som fungerat, även vid ryggskott.
    Helt enkelt otroligt skicklig, då även själen och den mentala biten blir behandlad!
    Prova får du se!