Logo Hälsopartners

Hälsopartners - Södermalm, Stockholm

Vill du göra en varaktig hälsoinvestering för dina anställda? Satsa då på behandlande massage på arbetsplatsen!

En välmående personal, är en personal som presterar bättre och ger ett gott intryck till kunden. Att regelbundet få massage ökar välmående och anlitar ni Hälsopartners är ni i garanterat trygga händer!

Hälsopartners massörer

Hälsopartners massörer är mycket välutbildade och kan därför ge en massage som är en mycket djupbehandlande massage. Problematik som kan behandlas är bland annat:

• musarm
  • domningar
  • spännings – och träningsvärk
  • kramptillstånd i musklerna
  • arbetsskador
  • hållningsproblematik
  • ömhet

Självklart kan Hälsopartners massörer även ge en avkopplande massage som sänker stressnivåerna i kroppen och frigör lugnande hormoner. Våra massörer är mycket lyhörda och omtänksamma inför sina kunders behov.

Alla som arbetar på Hälsopartners har tillgång till ett stort kontaktnät av duktiga människor inom hälsa- och sjukvård och detta gör att vi vid behov kan slussa våra kunder vidare till annan instans om så skulle behövas.

Hur långa är behandlingarna?

Ni väljer själva om ni vill erbjuda er personal 25, 45 eller 55 minuters behandling.

Massage är avdragsgillt

Från januari 2004 är massage likställt som övrig friskvård för företag. Detta innebär att arbetsgivare som erbjuder sin personal massage får dra av hela kostnaden som friskvård.

Informationen uppdaterades 17 maj 2016 av Vården.se

Magnus Ladulåsgatan 33, Stockholm - Visa på karta

Om Hälsopartners

Välkommen till oss på Hälsopartners!

Hos oss blir varje individ bemött med helheten som fokus. Vi ser och möter våra kunder på alla plan och begränsar oss inte genom att bara tro på en viss teori eller en viss behandlingsmetod.

Hur jobbar vi på Hälsopartners?

Vi strävar efter att i varje möte se bortom alla våra teoretiska och praktiska kunskaper och hela tiden ifrågasätta och vara vidsynta. Detta gör att alla som arbetar åt Hälsopartners är öppna för nya tankegångar och lösningar och detta gör oss mer ödmjuka i mötet med våra kunder.

Hur mår din kropp?

Vi tror att en kropp är uppgiven när den är en källa till plågor och förödmjukelse istället för lust och stolthet och kan förstå varför en individ under sådana förutsättningar kan ha svårt att acceptera sin kropp eller identifiera sig med den.

Att kroppen känner sig uppgiven kan bero på antigen psykisk eller fysisk smärta eller både och. Vi anser därför att det är av största vikt att alla människor lär sig att ta kontakt med sin kropp och kan känna efter hur den mår både psykiskt eller fysiskt.

Vi har på flertalet av våra kunder sett att när de av oss får hjälp med att återupptäcka sin kropp och sina känslor och se att kroppen lever ett eget liv med en förmåga att läka sig själv och att de som individ har möjligheten att göra egna val och bestämma över sig själv, så upplever kunden att det finns hopp och får ny respekt för livets kraft, sin kropp och för sig själv i största allmänhet.

Vi på Hälsopartners vill underlätta för individer, par, grupper och organisationer att växa och expandera till en högre medvetandenivå på alla plan.

Övriga behandlingar hos Hälsopartners

• Rehab/idrottsmassage

När du går på en rehabmassage får du träffa en massör som är utbildad inom idrottsmedicin och ortopedisk medicin. Vad innebär idrottsmas... Läs mer

• Ergonomi

Ergonomi är att hitta de bästa fysiska och psykiska förutsättningarna mellan den anställde och arbetsplatsen. Kroppen påverkas av allt du gö... Läs mer

• Träning/rehab på ert företag

En instruktör kommer ut till företaget och tränar en liten grupp/gång. Kursen kan pågå under ett bestämt antal veckor eller under en hel ter... Läs mer

• Samtalsterapi

Ibland tappar vi människor balansen i livet och det blir svårt att hitta vägen tillbaka själv. Kanske känns allt tungt, hopplöst och svart. ... Läs mer

• Handledning

När Hälsopartners är ute och handleder grupper blir det på olika sätt varje gång beroende på hur läget ser ut och ingen handledning blir den... Läs mer

• Stresshantering

Att en individ upplever sig som mycket stressad och ibland har gått så långt över sin egen gräns att han/hon har fått diagnosen utbränd, utm... Läs mer

Karta - Magnus Ladulåsgatan 33, Stockholm

• 07:06 - 09 sep, 2014 skrev:

Här behandlas kropp och själ, av ytterst proffsig personal. Jag har varit klient hos Anna i 13 år, och har provat andra varianter av massage och behandling av min nacke/rygg.
    Idrottsmassage när det enda som fungerat, även vid ryggskott.
    Helt enkelt otroligt skicklig, då även själen och den mentala biten blir behandlad!
    Prova får du se!