Psykodynamisk terapi

Logo Rådgivarhuset

Rådgivarhuset - Södermalm, Stockholm

I denna terapiform söker man tillsammans med psykoterapeuten att förstå sin inre och yttre värld. Man undersöker hur de problem man har kan hänga samman med livssituationen nu och tidigare i livet.

Med större medvetenhet om sig själv, sina önskningar, känslor, upplevelser, behov och motiv ökar förmågan att förstå och påverka sitt liv. Tankar, känslor och handlingar kan förändras. På så sätt kan man lösa problem och bli fri från symtom.

Hur går psykoterapibehandlingen till?

Efter en noggrann intervju och bedömning kommer psykoterapeut och klient överens om ramar och vad som ska vara fokus för behandlingen.

Dessa rammar är det som sedan avgör vilken specifik form av terapi som är nödvändig.

Det kan handla om korttidsterapi då man träffas ett tiotal gånger alternativt behövs långtidsterapi och då sker behandlingen under betydligt längre tid.

Informationen uppdaterades 19 oktober 2015 av Vården.se

Tjärhovsgatan 14, Stockholm - Visa på karta

Om Rådgivarhuset

Välkommen till Rådgivarhuset och mig psykoterapeut Mats Wretås!

Jag har över 30 års erfarenhet av att arbeta med psykoterapi och familjerådgivning. Innan jag startade mottagningen i Stockholm var jag under många år verksam i Kalmar, även där var det inom psykoterapi och familjerådgivning har var verksam.

Har du livsproblem som du behöver få hjälp att komma igenom eller känner du behöv att prata med någon. Då är du mer än välkommen att höra av dig så kan vi prata mer om hur psykoterapi kanske kan vara ett verktyg.

Om mottagningen

Mottagningen finner du i fina lokaler på Söder inte långt ifrån Medborgarplatsen.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Rådgivarhuset

• Parterapi

Ibland kan en parrelation stå inför svårigheter som man har svårt att lösa på egen hand. Det kan till exempel handla om otrohet, ständiga ko... Läs mer

• Familjerådgivning

Familjerådgivning är menat som en trygg plats där man tillsammans med en erfaren familjerådgivare kan hitta ett sätt att prata om allvarliga... Läs mer

Karta - Tjärhovsgatan 14, Stockholm

• Fråga ställd 14:23 08 nov 2016

Hej

jag är intresserad av att gå i psykodynamisk psykoterapi och undrar vad det kostar i timmen ?

Med vänlig hälsning, Aleksandra

Rådgivarhuset svarar:

Hej Alexandra ca 800 - 1000 kr vi diskutera det när du kommer.
    M v h Mats Wretås Leg Psykoterapeut
    Socionom tfn 0735950366