1/4

Tandläkare Hanna Marlevi AB, Södermalm

Ringvägen 99, Stockholm

Tandläkare Hanna Marlevi AB, Södermalm

Boka behandling

Välkommen till vår moderna mottagning på Södermalm i Stockholm.

Vi strävar efter att din behandling hos oss ska leda till bästa tänkbara resultat med långvarig munhälsa.

När du behandlas av oss får du tandvård av högsta kvalitet enligt moderna, vetenskapligt beprövade och vedertagna metoder. Vi gör allt inom traditionell tandvård och samarbetar med specialister vid behov.

På mottagningen pratar vi förutom svenska även engelska, polska och ungerska.

Som kund hos oss får du får du:

• Rätt tandvård till rätt pris
  • Behandling av utbildad personal
  • Behandling i fräscha lokaler
  • Hög service och tillgänglighet
  • Ett vänligt mottagande
  • Råd om hur du bibehåller en god munhälsa

De flesta av våra kunder, närmare 1 800 stycken, återkommer år efter år, vilket vi ser som ett gott betyg på den tandvård vi erbjuder.

Bettskena hos Tandläkare Hanna Marlevi AB, Södermalm i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna.

Att gnissla betyder att man gnider underkäken mot överkäken, och detta gör man oftast omedvetet under sömnen. Barn gnisslar också, men det brukar gå över med tiden.

Det är lika vanligt att man pressar ihop tänderna under dagen som natten. Sker det på dagtid beror det ofta på stress och då kan man träna bort det. Sker det däremot under natten går det inte att behandla utan besvären kan endast lindras och det görs med en bettskena.

Hur vet man om man behöver en bettskena?

Vi kan hjälpa dig att ställa diagnosen. Genom en undersökning kan vi se att tänderna är mer nötta och avskavda än vad de ska vara för åldern eller att de är spetsiga och vassa, framförallt fram- och hörntänderna.

Man undersöker även käkmuskler och käkled, hur över- och underkäken är i kontakt med varandra, hur mycket man kan gapa och hur slemhinnorna ser ut.

Hur används en bettskena?

För att avhjälpa problem med gnissling och pressande av tänder använder man en bettskena. Den är formad som en hästsko och tillverkas i plast efter avgjutning från dina tänder. Den placeras på överkäken och används regelbundet under sömnen för att minska slitage på tänderna och verkar stötdämpande.

Hur länge skall man använda en bettskena?

Hur länge man använder den skiljer sig från person till person. Efter några månader brukar problemen dock bli bättre och man kan använda den mer sällan.

Kontakta oss gärna så kan vi berätta mer om hur vi kan hjälpa dig med bettskenor!

Tandläkarundersökning

Tandblekning

Implantat
hos Tandläkare Hanna Marlevi AB, Södermalm i Stockholm

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Tandhygienist
hos Tandläkare Hanna Marlevi AB, Södermalm i Stockholm

Tandhygienisten jobbar framförallt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Frågor och svar

Fråga ställd 13:11 - 8 okt, 2018

Hur mycket kostar det att fästa tandsmycken hos er? och har ni smycken där som man kan köpa?

Tandläkare Hanna Marlevi AB, Södermalm svarar:

Hej, vi inga tandsmycken på vår mottagning, tyvärr!

Fråga ställd 23:01 - 29 nov, 2013

Hej Min dotter Märta undrar över om du sätter på tandsmycke på mottagningen och vad det kostar. Hon skulle i så fall ta med ett smycke som ni skulle fästa på tanden. Jag har sagt OK till det förutsatt att det inte förstör tanden. Vänliga hälsningar Natalia Natalia Ballardini (patient hos Hanna)

Tandläkare Hanna Marlevi AB, Södermalm svarar:

Hej! Ja, vi sätter fast tandsmycken. Det är inte skadligt för tanden. Det är bra om hon funderar innan hon beställer tid vad hon vill ha för smycke. Med vänlig hälsning Annika Unnbom (tandsköterska)

Måndag : 07:00 - 19:00
Tisdag : 07:10 - 19:00