Allmänläkare/husläkare

Logo Åsö Vårdcentral

Åsö Vårdcentral - Södermalm, Stockholm

Välkommen till Åsö vårdcentral och våra allmänläkare!

Vad gör en allmänläkare?

Som allmänläkare är man specialist på att möta patienter med alla typer av hälsofrågor. Det kan vara allt från halsfluss och öroninflammation till svåra fysiska sjukdomar och djupa depressioner.

I Sverige är allmänläkaren/husläkaren första vårdinstans vid mindre akuta/allvarliga åkommor. Det innebär att du i första hand alltid skall börja med att vända dig till din vårdcentral.

Om allmänläkaren bedömer att ditt tillstånd kräver vidare utredning eller behandling av en specialistläkare kommer allmänläkaren hjälpa dig att komma dit.

Hur gör jag för att träffa en allmänläkare på Åsö vårdcentral?

Du har två olika alternativ, antingen kontaktar du oss för att boka in en tid med läkaren. Det andra alternativet är besöka oss mellan kl 10.00-11.30 på vardagar, vi har då drop in-tider.

Informationen uppdaterades 04 maj 2017 av Vården.se

200 kr

Under 18 år är besöket gratis

Åsögatan 160 - Visa på karta

• Måndag - Fredag 07:45 - 16:30 Reception

4,4

Om Åsö Vårdcentral

Åsö Vårdcentral ligger på Åsögatan 160 i hjärtat av Sofo!

Här finns allt under samma tak: specialistläkare i allmänmedicin, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, psykoterapeuter, biomedicinsk analytiker samt administrativ personal. Här finns också ett komplett laboratorium i samarbete med Karolinska Universitetssjukhuset.

Vi har ett väl upparbetat samarbete med övriga specialistläkare och andra vårdinsatser och vid behov remitterar vi dig dit. Vägg i vägg med vårdcentralen ligger även Kronans Apotek.

Första linjens sjukvård - för hela familjen!

Vår ambition är att erbjuda vård av hög kvalitet, kontinuitet, tillgänglighet och bra service. Vi lägger stor vikt vid bemötandet och vi tror på det personliga mötet.

Åsö Vårdcentral erbjuder lättakut och kvällsmottagning

För akuta besvär som till exempel infektioner, kan du besöka vår lättakut måndag-fredag kl. 10:00-11:30. Tidsbokning kan göras via telefon från kl 8:00 samma dag. Lättakuten utgörs av korta konsultationstider och har du behov av större utredningar är du välkommen att boka en längre tid hos en läkare.

På måndagar erbjuder vi även läkarmottagning fram till kl. 19:00. Kvällsmottagningen utgörs av korta konsultationer kring främst akuta åkommor såsom infektioner.

Kontakta oss för att boka en tid!

Övriga behandlingar hos Åsö Vårdcentral

• Vaccination

Människor kan vaccinera sig mot olika sjukdomar och vid olika tillfällen i livet. Exempelvis kan det röra sig om barnvaccination, resevaccin... Läs mer

• Astma-/KOL-mottagning

På Åsö Vårdcentral erbjuder vi kontinuerlig uppföljning av patienter med astma eller KOL. Med rätt behandling kan du normalt sett minimera d... Läs mer

• Diabetesvård

fr. 100 kr

Hos Åsö Vårdcentral erbjuder vi kontinuerlig uppföljning av din diabetes hos läkare och diabetessjuksköterska. Vad kan jag få hjälp mig m... Läs mer

• Psykolog

100 kr Frikort gäller

Hos Åsö Vårdcentral erbjuder vi samtalsstöd hos legitimerade psykologer och psykoterapeuter för dig som har lindring till måttlig psykisk oh... Läs mer

Karta - Åsögatan 160

3,8

• 18:25 - 19 mar, 2018

3,8

• 08:13 - 01 mar, 2018 skrev:

Ett bra bemötande och tydlig information .
    Får klar och tydlig återkoppling och känner att de undersökningar jag får blir en väl genomgång av mina ”krämper”

• 01:13 - 13 sep, 2017 skrev:

Fast det var knökfullt fick jag tid. Jag hade blivit biten av en hund. Tid fixades, det var kanske någon som offrade lunchen. Proffsigt omhändertagande med röntgen, antibiotika och återbesök.

• 19:26 - 30 aug, 2017 skrev:

Snabb och hjälpsam handläggning. Mycket bra service av sköterskan på telefon. Snabbt och smidigt att få tid.

4,2

• 15:42 - 23 aug, 2017 skrev:

Skönt att ni tagit bort tygväxterna!!
    Långbyxor el. klänning på all personal, TACK

• 15:40 - 23 aug, 2017 skrev:

Oerhört svårt att få en tid, fick tid först om 3 veckor.

3,2

• 15:38 - 23 aug, 2017