Logo Allvis Familjehälsa BVC BMM

Allvis Familjehälsa BVC BMM - Södermalm, Stockholm

Att bli förälder innebär stora förändringar i livet och är fantastiskt men kan samtidigt vara allt ifrån lätt till väldigt jobbigt. Den första tiden som blivande föräldrar, den förberedande tiden inför förlossningen och den första tiden med ett eller flera nyfödda barn.

Utöver det vanliga basprogrammet erbjuder vi dig ytterligare besök till barnmorska om du har behov för det. Vår läkare är specialist inom obstetrik. Vi tycker det är roligt att förmedla våra erfarenheter och delar gärna med oss av det vi kan.

När ni fött barn så erbjuder vi er inom kommunen sedvanliga hembesök.

Hos oss finns barnmorskor, läkare och terapeuter

Välkommen att beställa tid hos någon av våra barnmorskor, barnsjuksköterskor, läkare eller terapeuter för möten som handlar om det som är viktigt för dig.

Du kan även komma till oss när barnen växer och blir större, vi vill fortsätta vara ett stöd för att ni, oavsett hur just er familj ser ut, kan må bra och fungera tillsammans på bästa möjliga sätt.

Vi erbjuder antroposofisk rådgivning till de som önskar.

Det centrala för oss som jobbar här är individens självbestämmande och en holistisk syn med individens och familjens fysiska, psykiska och sociala välbefinnande i centrum.

Informationen uppdaterades 09 juni 2017 av Vården.se

Kostnadsfritt

Visa telefonnummer

Tideliusgatan 12, Rosenlunds sjukhus, västra entrén - Visa på karta

Om Allvis Familjehälsa BVC BMM

Välkommen till Allvis!

Hos oss finner du BMM, BVC och rådgivning. Vi vill se, bemöta och bekräfta er genom ett respektfullt förhållningssätt. Vi möter dig där du är med vår unika kompetens.

Vi erbjuder antroposofisk rådgivning till de som önskar.

Historien bakom Allvis

Allvis Familjehälsa, BMM och BVC hette tidigare Kirstens Familjehälsa Rosenlund och ägdes då av Kirsten Nisted och Vidarstiftelsen.

Det centrala för oss som jobbar där är individens självbestämmande och en holistisk syn med individens och familjens fysiska, psykiska och sociala välbefinnande i centrum.

Ulf Petrén, som tog över Allvis Familjehälsa 2011 är aukt. gestaltterapeut SAG och erbjuder förutom föräldrautbildning och parsamtal även bl a gestaltpsykoterapi för individer, par och grupper.

Övriga behandlingar hos Allvis Familjehälsa BVC BMM

• Föräldrautbildning

0 kr för inskrivna vid Allvis, från 200 kr för övriga

Ni bestämmer själva vilken eller vilka av de olika delarna i våra ordinarie grupper av föräldrautbildningar ni vill ta del av som inskrivna ... Läs mer

• Preventivmedelsrådgivning

Behöver du hjälp med preventivmedel? Då kan vi på Allvis hjälpa dig. Här kan vi bland annat tillsammans med dig komma fram till vilket p... Läs mer

• Vaccination mot livmoderhalscancer

Här på Allvis kan vi hjälpa dig med vaccinering mot livmoderhalscancer. Vaccinet är rabatterat för kvinnor upp till 26 år. Vaccinati... Läs mer

• Cellprovtagning

Har du fått en kallelse till cellprovtagning så kan du kontakta oss och boka en tid till det. Varmt välkommen till Allvis! Läs mer

Karta - Tideliusgatan 12, Rosenlunds sjukhus, västra entrén

• 23:06 - 09 jun, 2017

• 18:17 - 22 nov, 2014 skrev:

Jag är väldigt glad att jag hittade till Allvis när det var dags att välja BVC. Det är litet i skala men stort i hjärta. Jag har alltid upplevt att jag har fått gott om tid, utan någon stress, och det har funnits stor flexibilitet om man behöver boka om tiden. Likväl har jag fått fundera öppet och reflektera över mitt föräldraskap utan att känna mig pressad till några snabba beslut. Att det hölls relevanta kurser var också ett stort plus, bl a startades en kurs för oss ensamstående föräldrar, men också om barnmat och babymassage. Jag tycker Allvis varit stöttande i mitt föräldraskap som jag sett som ett "nära föräldraskap". Allvis har även startat kurser efter föräldrarnas efterfrågan, vilket jag tycker tyder på stor lyhördhet. Jag rekommenderar därför Allvis varmt.

• 16:02 - 06 jul, 2014 skrev:

Ni är så bra på att möta mig/oss där vi är! Stöd utan tvärsäkra besserwisserråd. Mycket närvaro och hjärta i ert bemötande. Tack :-)

• 09:35 - 05 jul, 2014 skrev:

Allvis familjehälsa är varmt, närvarande, familjärt. Alltid en trygg och inspirerande plats att komma till som gravid eller med sitt barn.

• 22:20 - 04 jul, 2014 skrev:

Tacksam för att ni på Allvis finns och för den grundade och trygga - och framförallt -på riktigt mänskliga kontakt och människosyn som finns att finna på Allvis BVC. Trodde nästan inte detta fanns i tillgängligt i samhället. Snacka om att hitta rätt. Tack för de insikter och den syn på livet ni förmedlar.

Mvh
    Johan Stina och lille Bobo

• 09:53 - 04 jul, 2014 skrev:

Vi hittade Allvis i samband med vårt första barns födelse och är jättenöjda. Bemötandet har alltid varit mänskligt och respektfullt mot oss alla i familjen och vi har känt oss trygga med vår barnsköterska och övrig personal på BVC. Otroligt lyxigt med (gratis) babymassagekurs när spädisen var några veckor bara som har varit ett fantastiskt verktyg och vi verkligen rekommenderar. Föräldragruppen vi ingick i har lett till många fina bekantskaper och även nya vänner och barnmatskursen var otroligt lärorik och inspirerande. Det finns även ett väldigt intressant utbud av tjänster och kurser inom mödravård och inför förlossning som vi önskat att vi vetat om tidigare och hoppas kunna ta del av dem skulle vi få fler barn.