• 0533-104 11

Tandläkarundersökning

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Om problem behöver åtgärdas

Välkommen till oss på Tandvårdsgruppen i Säffle!

Informationen uppdaterades 01 oktober 2014 av Vården.se

Om Nya Tandvårdsgruppen

Vi står för professionell tandvård med omtänksam, lyhörd och vänlig personal med patienten i fokus. Vi erbjuder våra patienter högsta möjliga standard beträffande utrustning och behandling.

Vår målsättning är att tillgodose våra patienters medicinska behov, estetiska önskemål och att alla ska gå ifrån praktiken glada och nöjda, inte minst patienter med tandvårdsrädsla.

Våra öppettider

Tisdag 08.50-17.10
Onsdag - torsdag 07.30-16.10
Fredag 07.30-14.00

Kunskapsmässigt uppdaterade

Med samma entusiasm som vi håller oss kunskapsmässigt uppdaterade, ser vi också till att hålla oss i framkanten av utvecklingen vad gäller utrustning och material. Att hellre förebygga än att laga är en filosofi som vi arbetar efter.

Friska tänder

Vi tror att en stor del av välbefinnandet grundas i friska och vackra tänder. Vår nyinredda praktik är harmonisk och väl genomtänkt för att ge våra patienter bästa möjliga service i en vacker, stressfri och trivsam miljö.

Välkommen till oss på Nya Tandvårdsgruppen i Säffle!

Informationen uppdaterades 01 oktober 2014 av Vården.se

Behandlingar hos Nya Tandvårdsgruppen

Tandläkarundersökning hos Nya Tandvårdsgruppen i Säffle

Tandhygienist hos Nya Tandvårdsgruppen i Säffle

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandblekning hos Nya Tandvårdsgruppen i Säffle

Rotfyllning hos Nya Tandvårdsgruppen i Säffle

När behövs en rotfyllning genomföras? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit ...

Bettskena hos Nya Tandvårdsgruppen i Säffle

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Maziar Nekoui

Legitimerad tandläkare

Jag är utbildad vid Göteborgs Universitet och har vidareutbildat mig i bettrehabilitering, implantat samt dentalkirurgi. Mina tidigare arbetslivserfarenheter är inom allmäntandvård, akuttandvård och estetisk tandvård. Under min karriär har jag varit i kontakt med många tandvårdsrädda patienter.

Ursprungligen är jag från Iran. Min fritid tillbringar jag med min familj och med fysiska aktiviteter såsom fotboll, simning och träning.

Ingamaj Hedqvist

Legitimerad tandhygenist

1983 tog jag Tandsköterskeexamen vid Landstingets Vårdskola i Karlstad. Jag arbetade som tandsköterska i några år vid Folktandvården i Värmland. Jag stortrivdes och ville lära mig mer.

1987 tog jag Tandhygienistexamen vid Vårdhögskolan i Karlstad. Jag har sedan dess arbetat som Leg Tandhygienist, 9 år på Folktandvården Värmland och sedan 1996 vid Tandvårdsgruppen i Säffle. Under dessa år har jag fått fortlöpande vidareutbildning.

Pernilla Sandgren

Legitimerad tandhygenist

Jag utbildade mig till tandhygienist vid Karlstads Universitet 2003-2005 och har därefter arbetat inom privattandvården. Jag arbetade ett par år i Dals Långed innan jag 2007 fick jobb här i Säffle. Jag har nu en omväxlande tjänst som tandhygienist och tandsköterska.

På fritiden tycker jag om att träna med Military Fitness här i Säffle, duktiga instruktörer och ett glatt gäng som gör det väldigt roligt att träna. På våren och sommaren kopplar jag gärna av med trädgårdsarbete och hoppas att någon gång kunna åka till Galapagosöarna.

Anna Lena Lawner

Tandsköterska

Tandsköterskeexamen 1980 i Karlstad och därefter kontinuerligt vidareutbildningar i olika områden inom odontologi. Jag gillar mitt yrke och har därför lång erfarenhet inom tandvården.

Kopplar gärna av trädgårdsarbete och vis smultronställen på västkusten.

Christer Dahlin

Käkkirurg

Jag är Professor i Oral Kirurgi och styrd vävnadsregeneration vid Göteborgs Universitet. Jag delar min tid mellan Universitetet och en tjänst som Övertandläkare på NÄL, Trollhättan.

Jag har arbetat med implantat i över 25 år och är mycket delaktig i såväl utbildning som forskning inom detta område över hela världen.

Karta - Östra Storgatan 5, Säffle

11:31 - 04 nov, 2015 skrev:

Verkligen proffsigt bemötande samt behandling. Att gå till tandläkaren kan skapa obehag hos vissa, men Maziar visade ett sådant lugn och var väldigt förklarade i behandlingen att jag för första gången någonsin kände mig helt avslappnad i stolen. Tack

12:34 - 03 jul, 2015 skrev:

Super klinik! Super tandläkare! Rekommenderas!

11:34 - 10 apr, 2015

15:57 - 12 jan, 2015 skrev:

Tack Maziar för ett skickligt jobb med min "hopplösa" tand, jag är så glad och tacksam.
Tack all personal för uppmuntran och värme.

09:27 - 17 dec, 2014 skrev:

Nu skrattar jag igen! Stort tack Maziar för din professionella bemötande och din trevliga personal

16:28 - 08 dec, 2014 skrev:

Vänligt bemötande, trevlig personal jättebra Tandläkare.

15:02 - 11 okt, 2014 skrev:

Stort tack till Maziar som upptäckte min tumör i tandbenet. På kärlkirurgen i Karlstad sa Irene Falahat att: Du hade tur som bytte tandläkare och som upptäckte tumören innan det var försent. Tack för din noggrannhet