fr. 15 000 kr

Ett öga 15 000 kr. Båda ögonen samtidigt 24 000 kr.

Drottninggatan 4, Ronneby - Visa på karta

• Måndag - Söndag 08:00 - 20:00

Närsynthet

Laserblick erbjuder ögonlaseroperation för att korrigera och åtgärda din närsynthet. Detta görs genom att varsamt justera formen på hornhinnan.

Vad innebär närsynthet?

Du som är närsynt har en för starkt brytande hornhinna vilket gör att bilden på näthinnan blir ofokuserad/suddig när du tittar på objekt som är långt borta.

Hur åtgärdar man närsynthet?

Den vanligaste formen av korrigering är med hjälp av glasögon med konkava glaslinser, kontaktlinser eller laserbehandling.

Välkommen att kontakta oss för mer information om närsynthet och hur vi kan hjälpa dig!

Informationen uppdaterades 20 december 2019 av Vården.se

Om Laserblick

På Laserblick i Ronneby har vi lång erfarenhet av att behandla synfel med laser. Vi använder den dokumenterat säkraste metoden för att korrigera din närsynthet, översynthet eller astigmatism. Vi erbjuder även ögonsjukvård med Blekinges modernaste utrustning!

Vi var först i Sverige med både LASEK/ELSA- och Trans-PRK-metoden.

Laserblick är anslutna till landstinget.

Vi tar hand om våra patienter

Laserblick erbjuder en effektiv behandling av en och samma läkare som utför förundersökning, behandling och efterkontroll av dina ögon. För oss är det viktigt att du som patient får ett trevligt bemötande och ordentligt med tid för att få svar på alla dina frågor och funderingar.

Tillgänglighet för våra behandlade patienter är väldigt viktigt för oss och därför har vi jourtelefon dygnet runt på telefonnummer 070-571 61 26, så att du alltid ska kunna nå oss om du har frågor eller funderingar kring din operation.

Varmt välkommen till Laserblick!

Informationen uppdaterades 20 december 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Laserblick

Astigmatism hos Laserblick i Ronneby

fr. 15 000 kr Ett öga 15 000 kr. Båda ögonen samtidigt 24 000 kr.

Laserblick erbjuder ögonlaseroperation för att korrigera din astigmatism. Detta görs genom att varsamt justera formen på hornhinnan. Vad ...

Översynthet hos Laserblick i Ronneby

fr. 15 000 kr Ett öga 15 000 kr. Båda ögonen samtidigt 24 000 kr.

Laserblick erbjuder ögonlaseroperation för att korrigera din översynthet. Vad innebär översynthet? Översynta personer ser dåligt på nä...

Närsynthet hos Laserblick i Ronneby

fr. 15 000 kr Ett öga 15 000 kr. Båda ögonen samtidigt 24 000 kr.

Laserblick erbjuder ögonlaseroperation för att korrigera och åtgärda din närsynthet. Detta görs genom att varsamt justera formen på hornhinn...

Ögonlaser med LASEK/ELSA hos Laserblick i Ronneby

fr. 15 000 kr Ett öga 15 000 kr. Båda ögonen samtidigt 24 000 kr.

Laserblick behandlar ditt synfel med den senaste versionen av LASER/ELSA eller med ”TransPRK No Touch” som är en variant av metoden Lasek/EL...

Axel Åhrberg

Ögonläkare och ansvarig för verksamheten

Axel Åhrberg har sedan 1999 utfört tusentals laserbehandlingar och var med och införde metoden Lasek/Elsa till Sverige år 2000 tillsammans med Professor Björn Tengroth.

Axel Åhrberg har även varit läkare inom flygvapnet och gör fortfarande flygmedicinska bedömningar.

Eivor Larsson

Assistent

Karta - Drottninggatan 4, Ronneby

14:52 - 16 dec, 2019

00:35 - 23 okt, 2019 skrev:

En mycket personlig klinik där det märks att man fokuserar på kvalité och tydlighet. Precis vad man behöver när man ska lägga ansvaret för sina ögon i någon annans händer. Jag kunde inte ha varit nöjdare.

20:50 - 10 maj, 2019 skrev:

Mycket bra information, bemötande och förtroende genom hela proceduren. Känt mig trygg och så väl omhändertagen från början till slut. Snabba och bra svar på alla frågor. 3 månader efter behandlingen har jag nu full syn! Helt fantastisk känsla. Jag är så oerhört nöjd och tacksam.
Jag vill verkligen rekommendera Laserblick.

Ewa

13:01 - 08 mar, 2019 skrev:

Supernöjd med min laserbehandling! Ser helt perfekt nu 3 månader efter behandling. Klarade t.o.m. alla bokstäver på sista raden utom en!

13:38 - 27 jul, 2018 skrev:

Fick bra info från början och det verkade som de var väl insatta i vad de gjorde och förmedlade det på ett bra och förståeligt sätt. Bra bemötande och lättillgängliga både på telefon och mail.
Under genomförandet kände jag mig trygg och de pratade och förklarade genom hela behandlingen. Är mycket nöjd med allt, även resultatet.

4,2

23:12 - 23 apr, 2018 skrev:

Allt har flutit på så bra, från första mötet till tidsbokningar, mailkontakt, bemötande och framförallt behandlingen som gjorde att jag nu ser helt perfekt! Mycket nöjd!:)

19:38 - 01 apr, 2018 skrev:

Supernöjd!!

10:08 - 26 feb, 2018 skrev:

Kan inte bli mer nöjd! Gick från att knappt kunna se alls utan glasögon till 140 % i syn. Rekommenderar!

17:30 - 16 feb, 2018 skrev:

Ångrar aldrig detta! Fan så gott å SE igen

15:56 - 09 sep, 2017 skrev:

Mycket bra bemötande och utmärkt vård!

17:12 - 04 jul, 2017 skrev:

Jättebra bemötande och service!

16:36 - 06 apr, 2017 skrev:

Superbra bemötande, snabb behandling och underbart resultat!

16:43 - 03 apr, 2017 skrev:

Otroligt nöjd!
Väldigt bra klinik, trevligt bemötande och bra pris.
Såhär bra syn har jag nog aldrig haft. Rekommenderas starkt.

08:25 - 31 jan, 2017 skrev:

Fantastiskt bemötande från första stund. 3 månader efter min operation har jag syn över förväntan är. Rekommenderas varmt! Det var värt de 20 milen som man fick åka!

18:21 - 11 okt, 2016 skrev:

Mycket nöjd med min operation. Känns fantastiskt! Bra bemötande och det kändes tryggt.

4,2

• Fråga ställd 18:00 17 jan 2018

Hej. jag skulle vill undersöka mina ögon, om det går att operera i Ronneby

Hej Bertil!
    Innan jag bokar in dig behöver jag lite info.
    Din ålder
    Ungefärliga värden på dina glasögon/linser
    Är du frisk och medicinfri
    Du kan gärna skicka ett mail till info@lasek.se eller ringa mig på 070-5716126
    Mvh

Laserblilck

• Fråga ställd 17:57 17 jan 2018

Hej. jag vill undersöka mig i Ronneby, vad behöver jag tänka efter operation , måste jag stanna hemma några dagar.
    MvH. Aleksandra

Laserblick svarar:

Hej! Inför undersökningen behöver du vara linsfri minst 3 dygn eftersom linser kan omforma ögonen och ge falska värden. Efter själva behandlingen behöver du vara hemma några dagar. Skicka gärna ett mail till mig om din ålder, dina värden på dina glasögon/linser och om du är frisk. Skickar du telefonnummer så ringer jag upp dig. Eller så ringer du mig på 070-571-6126.
    Mvh

Laserblick

• Fråga ställd 11:17 08 jan 2018

Hej .Hur långt är väntetiden att blir opererad. MvH Aleksandra

Hej Aleksandra!
    För att kunna svara på din fråga behöver jag veta om du vill komma till Ronneby eller Stockholm. I Ronneby ca 1 v och Stockholm ca 2 v
    God fortsättning på 2018!
    Laserblick
    Sabbatsbergs ögonlaser