Naprapatbehandling hos Naprapat Doktorerna i Rönninge

Stationsvägen 3, Rönninge - Visa på karta

Naprapatbehandling

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar både muskler och leder.

Vi behandlar akuta och kroniska besvär.

Före besöket

Du behöver inte förbereda något inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten kan ibland även utföra akupunktur.

Efter naprapatbehandlingen

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktig del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etc. Men tre till fem gånger är vanligt.

Informationen uppdaterades 19 november 2018 av Vården.se

Om Naprapat Doktorerna

Naprapat Doktorernas klinik i Rönninge ligger 100 meter från Rönninge pendeltågsstation mitt i hjärtat av Rönninge. Kliniken var först i Sverige med att använda laserbehandling med LaserNeedle. Kliniken grundades 2015 och drivs under namnet Naprapat Doktorerna sedan 2017.

Naprapat Doktorerna är experter på rygg-, led- och muskelbesvär. Vår målsättning är att du ska slippa dina besvär och må bra.

Hos oss är det personliga omhändertagandet högt prioriterat. Vi hjälper dig hela vägen; från diagnos till behandling och förebyggande vård. Med vår samlade kunskap och långa erfarenhet som naprapater hjälps vi åt för att hitta rätt åtgärder för just dig.

Våra naprapatmottagningar

Vi har fyra mottagningar i Stockholmsområdet;

Bromma Farsta Rönninge Skärholmen

Varmt välkommen till Naprapat Doktorerna du också!

Informationen uppdaterades 19 november 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Naprapat Doktorerna

Naprapatbehandling hos Naprapat Doktorerna i Rönninge

Massage hos Naprapat Doktorerna i Rönninge

Våra massörer arbetar med klassisk massage för att göra spända och värkande muskler mjuka och smidiga igen. Vi erbjuder massage både på klin...

Akupunktur hos Naprapat Doktorerna i Rönninge

Akupunktur är en behandlingsmetod som använts inom den traditionella kinesiska medicinen i tusentals år. Till Sverige kom metoden på 1960-ta...

Laserbehandling hos Naprapat Doktorerna i Rönninge

Laserbehandling med LaserNeedle är helt smärtfri. Många gånger ger behandlingen en snabb smärtlindring. Det är väldigt ovanligt med ömmande ...

Benny Åkerblom

Benny Åkerblom