Skaffa linser hos Boströms Optik Synsam i Piteå

Uddmansgatan 8, Piteå - Visa på karta

Skaffa linser

Har du ett synfel, men kan eller vill inte ha glasögon? Då är linser ett bra alternativ. Låt oss på Boströms Optik Synsam i Piteå hjälpa dig!

Hur skaffar man linser?

Vid ett besök hos någon av våra legitimerade optiker gör vi en grundlig undersökning för att kolla ögonhälsan och bedöma om du har ett synfel som behöver korrigeras. Om du har ett synfel är det optikerns uppgift att säkerställa den styrka du behöver på dina linser. När vi anpassar dem har vi dina ögon och behov i åtanke. Vi på Synsam ger dig råd i hur du ska hantera linserna, och hur du bäst tar hand om dem.

Hitta dina linser hos oss på Boströms Optik Synsam i Piteå. Välkommen!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Om Boströms Optik Synsam

Varmt välkommen till Boströms Optik Synsam i Piteå!

På Uddmansgatan 8 hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Boströms Optik Synsam hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Glasögon hos Boströms Optik Synsam

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Boströms Optik Synsam på Uddmansgatan.

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Boströms Optik Synsam

Synundersökning hos Boströms Optik Synsam i Piteå

Skaffa glasögon hos Boströms Optik Synsam i Piteå

Hos Boströms Optik Synsam i Piteå kan vi hjälpa dig genom hela processen att skaffa glasögon: från en första undersökning till val av bågar....

Skaffa linser hos Boströms Optik Synsam i Piteå

Har du ett synfel, men kan eller vill inte ha glasögon? Då är linser ett bra alternativ. Låt oss på Boströms Optik Synsam i Piteå hjälpa dig...

Karta - Uddmansgatan 8, Piteå