Synundersökning hos Boströms Optik Synsam i Piteå

Uddmansgatan 8, Piteå - Visa på karta

Synundersökning

Besväras du av trötta ögon och återkommande huvudvärk, eller upplever du problem med synen? Då är du välkommen att boka tid för en synundersökning hos optikerna på Boströms Optik Synsam i Piteå!

Varför ska jag undersöka min syn?

Att inte se ordentligt kan ge många symtom och vara mycket störande. Därför är det viktigt att du genomgår en synundersökning om du upplever problem, så att du kan få den hjälp du behöver. Har du behov av någon typ av synkorrigering kan vi på Synsam naturligtvis hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går en synundersökning till

Undersökningen inleds med att vi ställer frågor kring hur du själv upplever din syn och ögonhälsa, och om det finns någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar som du vet om. Därefter gör vi flera olika mätningar för att konstatera om du har något synfel, och om det behövs hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle hitta något annat som är avvikande skickar våra optiker en remiss till ögonläkare, för mer djupgående undersökning av din ögonhälsa.

Boka din synundersökning hos Boströms Optik Synsam i Piteå redan idag!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Om Boströms Optik Synsam

Varmt välkommen till Boströms Optik Synsam i Piteå!

På Uddmansgatan 8 hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Boströms Optik Synsam hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Glasögon hos Boströms Optik Synsam

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Boströms Optik Synsam på Uddmansgatan.

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Boströms Optik Synsam

Synundersökning hos Boströms Optik Synsam i Piteå

Skaffa glasögon hos Boströms Optik Synsam i Piteå

Hos Boströms Optik Synsam i Piteå kan vi hjälpa dig genom hela processen att skaffa glasögon: från en första undersökning till val av bågar....

Skaffa linser hos Boströms Optik Synsam i Piteå

Har du ett synfel, men kan eller vill inte ha glasögon? Då är linser ett bra alternativ. Låt oss på Boströms Optik Synsam i Piteå hjälpa dig...

Karta - Uddmansgatan 8, Piteå