• +4638110030

Tandutdragning hos Tandläkare Sven Bågesund i Eksjö

925 kr

Vanlig utdragning av en tand. Alla moment ingår.Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Västerlånggatan 5C, Eksjö - Visa på karta

Tandutdragning

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan behövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Om Tandläkare Sven Bågesund

Vi vårdar leenden! Vi är stolta över att ha en fräsch och modern tandläkarmottagning, där vi vill att du ska känna dig välkommen. Tandläkare Sven Bågesund har lång erfarenhet av tandvård för barn och vuxna. Vi arbetar mycket med implantat, kronor, broar och proteser där estetisk tandvård också är en viktig del. Det är kostnadsfritt för barn och ungdom upp till 19 år att komma till oss. Tandregleringsbehandling kan du också få på vår klinik. Sven är medlem i Sveriges Tandläkarförbund och SFOP (Svensk Förening för Oral Protetik). På kliniken finns även tandhygienisten Emelie Isaksson och tandsköterskan Birgitta Söderberg. Vi talar förutom svenska även engelska, spanska, franska och tyska på mottagningen
Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Sven Bågesund

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Sven Bågesund i Eksjö

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
775 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Sven Bågesund i Eksjö

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
900 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Sven Bågesund i Eksjö

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
925 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Sven Bågesund i Eksjö

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 395 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Sven Bågesund i Eksjö

*3 112 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Sven Bågesund i Eksjö

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 217 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Sven Bågesund i Eksjö

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 495 kr

Karta - Västerlånggatan 5C, Eksjö