Utökad hälsokontroll

Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning - Odenplan, Stockholm

Detta är vår mest omfattande hälsokontroll som vi rekommenderar till dig som har passerat 40 års ålder.

Inför denna hälsokontroll får du fylla i ett formulär som vi skickar hem till dig i samband med bokningen och som du tar med dig inför ditt besök hos oss. Vid utökad hälsokontroll kommer du till oss på fastande mage och träffar du en sjuksköterska som genomför följande kontroller/undersökningar:

• Blodtryck och puls
  • Längd, vikt samt uträkning av BMI (body mass index) och midjemått
  • Blodprover (blodprov måste tas på fastande mage för att vara korrekta. Det betyder inget att äta och dricka annat än vatten fyra timmar innan provtagning).
  • Urinprov
  • EKG
  • Spirometri (används för att upptäcka astma och KOL)
  • Hörselundersökning
  • Synundersökning
  • Samtal kring hälsa och livsstil

Efter 2-3 veckor skickas en sammanställning på din hälsoundersökning hem till dig. Vid avvikande värden sker uppföljning hos någon av våra läkare eller till lämplig specialist.

Välkommen till Adocto!

Informationen uppdaterades 04 februari 2016 av Vården.se

2 195 kr

08-46 506 000
Visa telefonnummer

Drottninggatan 101, Stockholm - visa på karta

Om Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning

Adocto bedriver sin verksamhet på Drottninggatan 101 i centrala Stockholm (nära Observatorielunden och Odenplan).

Företagshälsovård

Vi utför hälsokontroller och det som övriga företagshälsovården erbjuder. I det ingår även tjänster som kiropraktor, sjukgymnast, psykolog, coaching med mera. Vår företagshälsa är specialiserad på att öka frisknärvaro och välbefinnande i organisationer, samtidigt som vi sparar på företagets frånvarokostnader.

Körkortsmottagning

För den som behöver lämna läkarintyg till Transportstyrelsen kan vi erbjuda prisvärda tjänster.

Alkohol- och drogtester

Adocto har även specialiserat sig på alkohol- och drogtester. Vi hjälper såväl företag som privatpersoner med denna typ av provtagning.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning

• Företagshälsovård

Om ett företag vill lyckas med sitt HR-arbete, visar all erfarenhet att proaktivitet är den enskilt viktigaste framgångsfaktorn. Med vår Ado... Läs mer

• Körkortsmottagning

På Adoctos Körkortsmottagning kan vi hjälpa dig med läkarintyg för körkort till förmånliga priser. Vi har ökat vår kompetens ytterligare... Läs mer

• Liten hälsokontroll

1 195 kr

Vi rekommenderar vår mindre hälsokontroll till personer under 30 år. Vid mindre hälsokontroll kommer du på fastande mage. Du träffar en s... Läs mer

• Allmän hälsokontroll

1 695 kr

Vi rekommenderar vår allmänna hälsokontroll till personer mellan 30 och 40 år. Inför denna hälsokontroll skickar vi hem ett formulär vid ... Läs mer

• Alkohol- och drogtester

fr. 800 kr

Vi kan hjälpa dig med drogtester för att kontrollera att missbruk av droger inte förekommer. Det kan exempelvis vara för den som vill återfå... Läs mer

Vägbeskrivning

T-bana: Odenplan

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Fråga ställd 12:08 06 feb 2015

Hej! Kollar ni efter prostatacancer också? Vill inte sluta som min gamle far.

Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning svarar:

Hej!
    Vi tar inte prover specifikt för prostatacancer men vi kan ta PSA prov som är en prostatamarkör. Du bör ta del av informationen från Socialstyrelsen innan. Du kan söka på Socialstyrelsen PSA prov på nätet.
    Med Vänlig hälsning
    Ia sjuksköterska

3,8

• 20:09 - 02 feb, 2016 skrev:

Har varit på körkortsmottagningen och är väldigt nöjd hittills. Trevligt bemötande och kunnig personal. De verkar seriösa i jämförelse med den andra körkortsmottagningen jag först gick på. Tacksam för all hjälp, tjejer! Nu ska jag även ansluta mitt företag till Företagshälsan.

3,8

• Specialistläkarna Sergel City Jag hade artros i min stortå och en ortoped på en annan vårdinrättning dömde ut den och sa att steloperation var det enda som möjligt i mitt... - Marie Söderqvist
    • Corpus Kiropraktik Bra bemötande redan i telefon och på platsen. Väldigt proffsigt och kan rekommendera alla som har ont att gå hit. - Peter Jansson
    • Rosa Gynekologmottagning Älskar verkligen Rosa Gym! Lyhörd och fantastisk är hon! - Shada Naser
    • Vårdcentralen Södertull Kunnig , trevlig och hjälpsam personal. Bra lokaler och god information. - Marianne Edlund Nordström
    • Vårdcentralen Södertull Kunnig , trevlig och hjälpsam personal. Bra lokaler och god information. - marianne Edlund Nordström