Utökad hälsokontroll hos Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning i Stockholm

2 195 kr

Drottninggatan 101, Stockholm - Visa på karta

Utökad hälsokontroll

Inför denna hälsokontroll får du fylla i ett formulär som vi skickar hem till dig i samband med bokningen och som du tar med dig inför ditt besök hos oss. Vid utökad hälsokontroll kommer du till oss på fastande mage och träffar du en sjuksköterska som genomför följande kontroller/undersökningar:

• Blodtryck och puls
  • Längd, vikt samt uträkning av BMI (body mass index) och midjemått
  • Blodprover (blodprov måste tas på fastande mage för att vara korrekta. Det betyder inget att äta och dricka annat än vatten fyra timmar innan provtagning).
  • Urinprov
  • EKG
  • Spirometri (används för att upptäcka astma och KOL)
  • Hörselundersökning
  • Synundersökning
  • Samtal kring hälsa och livsstil

Efter 2-3 veckor skickas en sammanställning på din hälsoundersökning hem till dig. Vid avvikande värden sker uppföljning hos någon av våra läkare eller till lämplig specialist.

Välkommen till Adocto!

Informationen uppdaterades 04 februari 2016 av Vården.se

Om Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning

3,8

Adocto bedriver sin verksamhet på Drottninggatan 101 i centrala Stockholm (nära Observatorielunden och Odenplan).

Företagshälsovård

Vi utför hälsokontroller och det som övriga företagshälsovården erbjuder. I det ingår även tjänster som kiropraktor, sjukgymnast, psykolog, coaching med mera. Vår företagshälsa är specialiserad på att öka frisknärvaro och välbefinnande i organisationer, samtidigt som vi sparar på företagets frånvarokostnader.

Körkortsmottagning

För den som behöver lämna läkarintyg till Transportstyrelsen kan vi erbjuda prisvärda tjänster.

Alkohol- och drogtester

Adocto har även specialiserat sig på alkohol- och drogtester. Vi hjälper såväl företag som privatpersoner med denna typ av provtagning.

Informationen uppdaterades 04 februari 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning

Företagshälsovård hos Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning i Stockholm

Om ett företag vill lyckas med sitt HR-arbete, visar all erfarenhet att proaktivitet är den enskilt viktigaste framgångsfaktorn. Med vår Ado...

Körkortsmottagning hos Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning i Stockholm

På Adoctos Körkortsmottagning kan vi hjälpa dig med läkarintyg för körkort till förmånliga priser. Vi har ökat vår kompetens ytterligare...

Liten hälsokontroll hos Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning i Stockholm

1 195 kr

Vi rekommenderar vår mindre hälsokontroll till personer under 30 år. Vid mindre hälsokontroll kommer du på fastande mage. Du träffar en s...

Allmän hälsokontroll hos Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning i Stockholm

1 695 kr

Vi rekommenderar vår allmänna hälsokontroll till personer mellan 30 och 40 år. Inför denna hälsokontroll skickar vi hem ett formulär vid ...

2 195 kr

Detta är vår mest omfattande hälsokontroll som vi rekommenderar till dig som har passerat 40 års ålder. Inför denna hälsokontroll får du ...

Alkohol- och drogtester hos Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning i Stockholm

fr. 800 kr

Vi kan hjälpa dig med drogtester för att kontrollera att missbruk av droger inte förekommer. Det kan exempelvis vara för den som vill återfå...

Aleksandra Karanovic

Mats Tverin

Kiropraktor

Karta - Drottninggatan 101, Stockholm

20:09 - 02 feb, 2016 skrev:

Har varit på körkortsmottagningen och är väldigt nöjd hittills. Trevligt bemötande och kunnig personal. De verkar seriösa i jämförelse med den andra körkortsmottagningen jag först gick på. Tacksam för all hjälp, tjejer! Nu ska jag även ansluta mitt företag till Företagshälsan.

• Fråga ställd 12:08 06 feb 2015

Hej! Kollar ni efter prostatacancer också? Vill inte sluta som min gamle far.

Adocto företagshälsovård och körkortsmottagning svarar:

Hej!
    Vi tar inte prover specifikt för prostatacancer men vi kan ta PSA prov som är en prostatamarkör. Du bör ta del av informationen från Socialstyrelsen innan. Du kan söka på Socialstyrelsen PSA prov på nätet.
    Med Vänlig hälsning
    Ia sjuksköterska