Tandläkarundersökning

Logo Tandläkare Siv Sladius

Tandläkare Siv Sladius - Odenplan, Stockholm

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på en tandläkarundersökning vid vuxen ålder beror på hur mycket problem man har med sina tänder.

Tillsammans med oss lägger vi upp en individuell behandlingsplan för dig. Det vanliga, om man inte har några större problem, är att man gör en undersökning per år.

De vanligaste problemen är karies och tandlossning och det är viktigt att upptäcka detta i tid, därför rekommenderas man att gå på regelbundna besök hos sin tandläkare

Innan ett besök

Under tandläkarundersökningen

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om man har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar tandläkaren även slipa bort tandsten om det finns.

Om det visar sig att du har några problem som behöver åtgärdas, till exempel ett hål så kommer vi tillsammans fram till hur och när det skall åtgärdas.

Varmt välkommen till Tandläkare Siv Sladius!

Informationen uppdaterades 04 juni 2018 av Vården.se

Odengatan 83, Stockholm - Visa på karta

Om Tandläkare Siv Sladius

Välkommen till Tandläkare Siv Sladius på Tandläkarhuset Odenplan.

Vi har många års erfarenhet av allmäntandvård, estetisk tandvård, blekning, protetik (t ex kronor och broar), endodonti (rotfyllning) samt akuttandvård. Du har även möjlighet att boka tid hos vår tandhygienist om du som patient önskar få hygienistbehandling.

Vårt mål är att alla våra patienter skall känna sig väl omhändertagna och trivas hos oss, och att alla, inte minst patienter med tandvårdsrädsla skall känna sig trygga.

Vår praktik ligger vid Odenplan med goda kommunikationsmöjligheter.

Varmt välkommen!

Du kan läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter här.

Övriga behandlingar hos Tandläkare Siv Sladius

• Bettskena

Efter konsultation

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

• Estetisk tandvård

Efter konsultation

Hos oss kan vi erbjuda en mängd olika behandlingar inom estetisk tandvård. Oavsett vilken behandling du vill ha hjälp med kan du vara trygg ... Läs mer

• Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos ... Läs mer

• Akuttandvård

Har du drabbats av tandvärk eller andra akuta besvär? Vi tar emot patienter akut. Du betalar som vanligt för besöket och får utifrån unde... Läs mer

• Borttagning av visdomstand

Har man problem med sina visdomständer är det vanligast att man tar bort dem, besvären brukar annars bara bli värre med tiden. Antingen drar... Läs mer

Karta - Odengatan 83, Stockholm

• 09:47 - 14 jun, 2018 skrev:

Den bästa tandläkaren jag har varit hos. Oerhört ödmjuk och mån om patienten. Tar allt försiktigt. Väldigt bra kommunikation. Högsta betyg!

• 10:12 - 13 apr, 2018 skrev:

Mycket trevlig tandläkare. Lätt och precis på handen. Försiktig och noggrann.
    Ett glatt bemötande med trevlig kommunikation om statusen på tänderna.
    Rekommenderar henne varmt!

• 02:06 - 03 okt, 2017 skrev:

Siv är den mest varsamma och inkännande tandläkaren jag varit hos. Enorm skillnad mot de tandläkare/tandhygienister som behandlat min tandsten tidigare. Spännande att lära sig nya saker om tandhälsa och samband med resten av kroppen under besöken.

• 19:59 - 17 jan, 2017 skrev:

Bästa !