Estetisk tandvård

Logo Tandläkarhuset Odenplan

Tandläkarhuset Odenplan - Odenplan, Stockholm

Här hos oss på Odenplans Tandläkarhus kan vi erbjuda en rad olika behandlingar inom estetisk tandvård. Oavsett vilken behandling du vill ha hjälp med kan du vara trygg i att vi erbjuder den allra bästa och säkraste tekniken i en lugn och stressfri miljö.

Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Om du är intresserad av att bleka tänderna hemma så kan vi hjälpa dig med en avgjutning av dina tänder. Avgjutningen tillverkas av en plastskena som du ska använda tillsammans med gelen. Behandling hemma sker under en till två timmar per dag, eller under natten. Att bleka tänderna själv tar lite längre tid, upp till sju dagar, och om missfärgningarna är svåra kan det ta upp till två veckor.

Skalfasad

En skalfasad kan sättas på tänderna för att dölja sprickor, missfärgningar eller avslagna tänder men också för att jämna ut en tandrad.

Skalen görs i tunt porslin, som sedan limmas fast utanpå den synliga delen av tanden. Att sätta på skalfasader är en relativt kostsam behandling, och oftast räcker det med att man bara gör det på tänderna som syns mest, de längst fram.

Informationen uppdaterades 16 maj 2018 av Vården.se

Odengatan 83, Stockholm - Visa på karta

Om Tandläkarhuset Odenplan

Välkommen till vår mottagning som ligger på Odengatan 83 centralt belägen i Stockholm. Vi erbjuder modern, miljövänlig tandvård för hela familjen. Vi försöker arbeta vävnadsbesparande och smärtfritt och i nära samarbete med duktiga specialister ser vi som mål att du ska ha kvar dina tänder hela livet.

Moderna material som porslin och plast är självklara. Målet är att ge dig en frisk mun och ett strålande leende och större välbefinnande och ökad självkänsla.

Modern röntgen

För att ta röntgenbilder använder vi oss av OPG, denna teknik gör det möjligt att med en bara en bild röntga alla tänder. Andra fördelar är att man utsätts för betydligt lägre strålning och samtidigt slipper man ha något i munnen, något som framförallt tandvårdsrädda brukar uppskatta.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkarhuset Odenplan

• Bettskena

Efter konsultation

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

• Snarkskena

Snark el apnéskenor till dig som snarkar. Detta gör vi i samarbete med Fysiologlab, eftersom snarkning med andningsuppehåll utgör en all... Läs mer

• Tandimplantat

Efter konsultation

Undersökning och konsultation i samarbete med specialisttandläkare i kirurgi och parodontologi. Läs mer

• Tandläkarundersökning

Efter konsultation

En tandläkarundersökning är den rutin undersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på en tandläkarundersökning vid vuxen å... Läs mer

• Tandhygienistbehandling

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

Karta - Odengatan 83, Stockholm

• 08:53 - 19 nov, 2015 skrev:

Tack Siv, för en välgjord undersökning och ett proffsigt bemötande. Jag rekommenderar varmt den här tandläkarmottagningen till andra .

P.S Tack för att du skrattade åt mitt dåliga tisdagsskämt ;-)

• 10:19 - 03 jun, 2015 skrev:

Jättebra bemötande och professionell undersökning av Siv. Tack!

• 10:35 - 04 feb, 2014 skrev:

tack Amina för utmärkt arbete med min hö framtand igår eftermiddag / Ove