Tandläkarundersökning hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Odengatan 83, Stockholm - Visa på karta

Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutin undersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på en tandläkarundersökning vid vuxen ålder beror på hur mycket problem man har med sina tänder.

Tillsammans med oss på Odenplans Tandläkarhus lägger vi upp en individuell behandlingsplan för dig. Det vanliga, om man inte har några större problem, är att man gör en undersökning per år.

De vanligaste problemen är karies och tandlossning och det är viktigt att upptäcka detta i tid, därför rekommenderas man att gå på regelbundna besök hos sin tandläkare

Innan ett besök

Under tandläkarundersökningen

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om man har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar tandläkaren även slipa bort tandsten om det finns.

Om det visar sig att du har några problem som behöver åtgärdas, till exempel ett hål så kommer vi tillsammans fram till hur och när det skall åtgärdas.

Varmt välkommen till oss på Odengatans Tandläkarhus!

Informationen uppdaterades 04 juni 2018 av Vården.se

Om Tandläkarhuset Odenplan

Välkommen till vår mottagning som ligger på Odengatan 83 centralt belägen i Stockholm. Vi erbjuder modern, miljövänlig tandvård för hela familjen. Vi försöker arbeta vävnadsbesparande och smärtfritt och i nära samarbete med duktiga specialister ser vi som mål att du ska ha kvar dina tänder hela livet.

Moderna material som porslin och plast är självklara. Målet är att ge dig en frisk mun och ett strålande leende och större välbefinnande och ökad självkänsla.

Modern röntgen

För att ta röntgenbilder använder vi oss av OPG, denna teknik gör det möjligt att med en bara en bild röntga alla tänder. Andra fördelar är att man utsätts för betydligt lägre strålning och samtidigt slipper man ha något i munnen, något som framförallt tandvårdsrädda brukar uppskatta.

Du kan läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter här.

Informationen uppdaterades 04 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkarhuset Odenplan

Bettskena hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Efter konsultation

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Estetisk tandvård hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Efter konsultation

Här hos oss på Odenplans Tandläkarhus kan vi erbjuda en rad olika behandlingar inom estetisk tandvård. Oavsett vilken behandling du vill ha ...

Snarkskena hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Snark el apnéskenor till dig som snarkar. Detta gör vi i samarbete med Fysiologlab, eftersom snarkning med andningsuppehåll utgör en all...

Tandimplantat hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Efter konsultation

Undersökning och konsultation i samarbete med specialisttandläkare i kirurgi och parodontologi.

Tandläkarundersökning hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Tandhygienistbehandling hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Karta - Odengatan 83, Stockholm

08:53 - 19 nov, 2015 skrev:

Tack Siv, för en välgjord undersökning och ett proffsigt bemötande. Jag rekommenderar varmt den här tandläkarmottagningen till andra .

P.S Tack för att du skrattade åt mitt dåliga tisdagsskämt ;-)

10:19 - 03 jun, 2015 skrev:

Jättebra bemötande och professionell undersökning av Siv. Tack!

10:35 - 04 feb, 2014 skrev:

tack Amina för utmärkt arbete med min hö framtand igår eftermiddag / Ove

• Fråga ställd 17:05 26 jan 2017

Vad kostar det att dra ut en visdomstand?

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

Hej Anette! En akut utdragning kostar mellan 1500- 2200 beroende på svårighets graden. Om man behöver operera tanden så kostar det mer
    Mvh
    Tandläkare maryam Amini

• Fråga ställd 13:29 15 dec 2014

Hej, vad är priset för en vanlig tandläkarundersökning hos er vid Odenplan?

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

Hos tandläkare Maryam Amini kostar en undersökning 790 kr med tandstensbortagning kostar det extra.