Besök hos optiker hos Synsam Nynäshamn

Centralgatan 12, Nynäshamn - Visa på karta

Besök hos optiker

Därför är det bra att undersöka sina ögon

Upplever du problem med din syn eller har du andra besvärande symtom relaterade till din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, ifall du skulle ha något eventuellt synfel. Om du behöver synkorrigering, kan det i så fall bli aktuellt att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Först vill våra optiker veta hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Då kan det vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Sedan görs olika mätningar för att avgöra om du har någon typ av synfel. Visar det sig att du har ett synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser kan optikern hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande skickar de en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till oss på Synsam Nynäshamn!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Nynäshamn

Varmt välkommen till Synsam Nynäshamn!

På Centralgatan 12 hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Få din syn undersökt av våra optiker

Hos oss på Synsam Nynäshamn finns erfarna, legitimerade optiker som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du upplever återkommande huvudvärk
  • Du har problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Alla är välkomna hos oss - både unga och gamla. Vi hjälper dig utifrån just dina förutsättningar och behov.

Glasögon hos Synsam Nynäshamn

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Nynäshamn på Centralgatan 12!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Nynäshamn

Besök hos optiker hos Synsam Nynäshamn

Boka en synundersökning hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Nynäshamn. Därför är det bra att undersöka sina ögon Uppleve...

Skaffa glasögon hos Synsam Nynäshamn

Hos Synsam Nynäshamn kan vi hjälpa dig genom hela processen att skaffa glasögon: från en första undersökning till val av bågar. Vi hjälpe...

Skaffa linser hos Synsam Nynäshamn

Har du funderat på att skaffa linser? Det kan vara ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Hos Synsam Nynäshamn hjälper vi till a...

Karta - Centralgatan 12, Nynäshamn