1/3
Öppet i morgon från 09:00

Nybergs Optik Synsam

Västra Storgatan 11, Nyköping

Nybergs Optik Synsam

Välkommen till Nybergs Optik Synsam!

Du hittar vår välsorterade butik på Västra Storgatan 11 i Nyköping. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Nybergs Optik Synsam hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Upptäck tecken på sjukdomar med ögonhälsoundersökning

Vi på Nybergs Optik Synsam rekommenderar alla som fyllt 40 år att regelbundet komma på ögonhälsoundersökning. Vid undersökningen går vi igenom hela ögat noggrant och tittar särskilt efter tecken på våra vanligaste ögonsjukdomar: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken. Om vi hittar något som tyder på sjukdom skickar vi naturligtvis en remiss till ögonläkare.

Nybergs Optik Synsam hittar rätt glasögon för dig

Behöver du glasögon? Hos oss på Synsam hittar du ett stort utbud glasögonbågar från välkända märken. Är du inte helt säker på vad du vill ha kan våra duktiga rådgivare hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör kan vi naturligtvis hjälpa dig med det också!

Vi finns här för dig under hela första året

Efter att vi har undersökt dig och du fått dina glasögon och/eller linser, kan mycket hända på ett år. Då finns vi på Synsam här som stöd. Skulle dina glasögon gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Märker du att din syn blivit försämrad under året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss, utan extra kostnad.

Boka tid hos våra optiker på Nybergs Optik Synsam i Nyköping!

Informationen uppdaterades 16:34 - 29 sep, 2020

Skaffa glasögon hos Nybergs Optik Synsam i Nyköping

Pris från: 199 kr

Hos oss på Nybergs Optik Synsam i Nyköping kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig.

Glasögon är en metod för att korrigera synfel

Det finns flera olika sätt att korrigera synfel, och glasögon är kanske det mest välkända. Om du misstänker att du kan behöva glasögon är du välkommen till våra legitimerade optiker. De kan med hjälp av olika mätningar konstatera om du har ett synfel som behöver korrigeras. Visar det sig att du behöver skaffa glasögon hjälper vi dig naturligtvis igenom hela processen!

Skaffa glasögon - tryggt och enkelt

Hos Synsam hittar du alltid ett stort utbud av glasögonbågar från välkända märken, och vi hjälper dig att hitta rätt par för just dig. Genom att köpa glasögon hos oss täcks du också av en olycksgaranti som gäller i ett helt år. Tack vare det kan vi ersätta eller reparera dina glasögon om de skulle skadas inom de första 365 dagarna från att du köpt dina glasögon. Är du inte säker på om du vill köpa dina glasögon kan du välja att hyra dem, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Då får du tre par olika glasögon som du betalar en fast månadskostnad för.

Kontakta oss på Nybergs Optik Synsam om du vill veta mer eller boka en tid hos någon av våra optiker!

Synundersökning
hos Nybergs Optik Synsam i Nyköping

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Nybergs Op...

Pris från: 199 kr

Skaffa linser
hos Nybergs Optik Synsam i Nyköping

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Nybergs Optik Synsam hjälper dig! Hu...

Pris från: 549 kr

Ögonhälsoundersökning
hos Nybergs Optik Synsam i Nyköping

Har du funderat på att göra en mer noggrann undersökning av din ögonhälsa? Hos Nybergs Optik Synsam erbjuder vi ögonhälsoundersökningar, där...

Pris: 899 kr

Lördag : 10:00 - 15:00