• 08 - 30 00 14

Hallunda Centrum, Norsborg - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 16:00

Synundersökning

Undersökning av ögat

Om du upplever att du har problem med din syn, kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om det finns något eventuellt synfel. Visar det sig att du behöver synkorrigering, kan det sedan vara aktuellt med att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Våra optiker inleder undersökningen med att ta reda på hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Exempelvis kan det vara bra att veta om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Därefter följer olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker något synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser hjälper optikern till att hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande får du remiss till en ögonläkare.

Välkommen att boka in en synundersökning hos oss på Synsam Hallunda Centrum!

Informationen uppdaterades 02 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Hallunda Centrum

Varmt välkommen till optikerna på Synsam Hallunda Centrum!

I Hallunda Centrum i Norsborg hittar du vår välsorterade Synsambutik. Våra legitimerade optiker finns här för att hjälpa dig med olika sorters synundersökningar, samt att hitta glasögon, linser eller andra tillbehör som du behöver. Ska du skaffa glasögon för första gången eller vill du bara uppdatera din stil? Vi på Synsam finns här för dig!

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Hallunda Centrum har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Skaffa nya glasögon hos Synsam Hallunda Centrum

Vi på Synsam har ett stort urval av bågar från många olika märken, och våra rådgivare är där för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan även hyra dina glasögon hos oss, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Därtill hittar du solglasögon, linsvätska och tillbehör i vår butik.

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam i Hallunda Centrum!

Informationen uppdaterades 02 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Hallunda Centrum

Synundersökning hos Synsam Hallunda Centrum i Norsborg

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam Hallunda Centrum. Undersökning av ögat Om du upplever att du ha...

Skaffa glasögon hos Synsam Hallunda Centrum i Norsborg

Hos Synsam Hallunda Centrum kan vi hjälpa dig genom hela processen att skaffa glasögon: från en första undersökning till val av bågar. Vi...

Skaffa linser hos Synsam Hallunda Centrum i Norsborg

Ifall du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Hallunda Centrum i Norsborg hj...

Karta - Hallunda Centrum, Norsborg