• 026 - 12 20 08

Rotfyllning av framtand hos Gävle Implantatklinik - Tandläkare Lars Dahlberg i 803 11

*3 140 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Norra Rådmansgatan 8C, Gävle - Visa på karta

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Om Gävle Implantatklinik - Tandläkare Lars Dahlberg

Modern praktik med patienten i centrum! Alla i teamet är involverade i behandlingen. Vi vårdar leenden och vill att Du som patient ska känna Dig trygg i våra händer. Vi arbetar med profylaxbehandling, allmäntandvård samt implantatverksamhet. Vi är kvalitetsdiplomerade inom Praktikertjänst AB. 32 år som verksam tandläkare kombinerat med nytänkande och utveckling genom nyutbildade kollegor samt kontinuerlig vidareutbildning . Praktikertjänst Adderamottagning sedan 2002.

Behandlingar hos Gävle Implantatklinik - Tandläkare Lars Dahlberg

Undersökning av ny patient hos Gävle Implantatklinik - Tandläkare Lars Dahlberg i 803 11

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
775 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Gävle Implantatklinik - Tandläkare Lars Dahlberg i 803 11

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
900 kr

Tandutdragning hos Gävle Implantatklinik - Tandläkare Lars Dahlberg i 803 11

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 090 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Gävle Implantatklinik - Tandläkare Lars Dahlberg i 803 11

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 616 kr

*3 140 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Gävle Implantatklinik - Tandläkare Lars Dahlberg i 803 11

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 890 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Gävle Implantatklinik - Tandläkare Lars Dahlberg i 803 11

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 890 kr

Karta - Norra Rådmansgatan 8C, Gävle