1/7
3.75

Norrtälje Hälsocentral

Vårgatan 2, Norrtälje

Norrtälje Hälsocentral

Välkommen till Roslagens snabbast växande vårdcentral!

Norrtälje Hälsocentral är en relativt nyöppnad och modern vårdcentral, där ett vårdteam med stor kunskap och lång erfarenhet kan erbjuda dagliga akuttider såväl som planerade utredningar på avancerad nivå.

Fokus på kvalitet och kontinuitet

Hos oss kan vi erbjuda modern och högkvalitativ sjukvård, tryggt omhändertagande, samt behandlingar med fokus på patientkännedom och kontinuitet. För oss är det en självklarhet att du ska få träffa den läkare som satt sig in i ditt specifika fall och lärt känna dig som patient.

Vad du kan få hjälp med på Norrtälje Hälsocentral

Genom interna såväl som externa teamsamarbeten, till exempel med Norrtälje Rehab, Roslagens Rehab AB och Naprapat Maria Leverén, kan vi på Norrtälje Hälsocentral stå till tjänst vid akuta besvär och åkommor såväl som rehabilitering och förebyggande vård. Vi erbjuder till exempel:

• Läkarbesök med fokus på tryggt och patientsäkert omhändertagande.
  • Besök hos distriktsköterska/sjuksköterska, som i sin tur till exempel kan erbjuda diabetesvård, sårbehandling, resevaccinationer och astma-KOL-mottagning.
  • Psykoterapi, besök hos psykolog och familjerådgivning.
  • Sjukgymnast och fysioterapi
  • Provtagning och laboratorium
  • Vaccinationer
  • Äldremottagning
  • Digitala vårdbesök

Lista dig hos oss

Du kan enkelt göra Norrtälje Hälsocentral till din vårdgivare genom att lista dig hos oss. Du kan anmäla dig elektroniskt genom tjänsten Mina vårdkontakter eller skriva ut och fylla i ett formulär som du kan lämna in till oss personligen eller skicka via vanlig post. Detta gäller även på våra systerenheter Rimbo Hälsocentral och Rimbo Primärvårdsrehab.

Varmt välkommen att göra Norrtälje Hälsocentral till din vårdgivare!

Informationen uppdaterades 09:34 - 18 nov, 2019

Vaccination hos Norrtälje Hälsocentral

Vad innebär en vaccination?

I över 50 år har man använt vaccin för att förebygga smittsamma sjukdomar. Enkelt förklarat kan man säga att ett vaccin stimulerar kroppens immunförsvar på samma sätt som en infektion, men utan att man blir sjuk. Om den vaccinerade individen sedan stöter på samma smittämne, känner immunförsvaret snabbt igen ämnet och kan snabbare bekämpa en infektion. En vaccination kan göras för att skydda den enskilda individen, men även för att förhindra smittspridning.

Olika typer av vaccinationer

Det finns olika slags vaccin mot olika typer av sjukdomar och smittor, och du kan rekommenderas vaccin vid vissa (ofta längre) resor. En del länder kan även kräva intyg på vaccination mot vissa sjukdomar för att du ska få komma in i landet – till exempel mot Gula febern. Både Norrtälje- och Rimbo Hälsocentral erbjuder bland annat resevaccin och vaccin mot TBE, både genom tidsbokning och drop-in.

Vaccination mot säsongsinfluensan

På Norrtälje Hälsocentral kan du från 20 november även vaccinera dig inför influensasäsongen 2019–2020. Drop-in-tiderna är onsdagar klockan 14–16.

Välkommen att kontakta oss på Norrtälje Hälsocentral!

Läkarbesök
hos Norrtälje Hälsocentral

Trygga och personliga läkarbesök Hos oss på Norrtälje Hälsocentral kan vi erbjuda kontinuitet och det senaste inom modern sjukvård. Våra ...

Sjukgymnast / fysioterapeut
hos Norrtälje Hälsocentral

Norrtälje Hälsocentrals fysioterapeutiska team består av specialistsjukgymnaster från Norrtälje Rehab. Med stor kunskap och lång erfarenhet ...

Psykolog
hos Norrtälje Hälsocentral

Hos oss på Norrtälje Hälsocentral finns ett psykosocialt team bestående av kunniga och erfarna psykologer, psykoterapeuter och kuratorer. Vå...

Provtagning
hos Norrtälje Hälsocentral

Hos oss på Norrtälje Hälsocentral finns ett fullutrustat labb med hög kapacitet och erfaren och kunnig personal, där du efter remiss från vå...

Frågor och svar

Fråga ställd 13:06 - 27 jan, 2020

Jag hittar ej telefonnummer till diabetessköterskann på Norrtälje hälsovårdscentral

Norrtälje Hälsocentral svarar:

Hej, du kan nå oss på 0176-282700 Eller gå in på nedanstående länk för att boka tid då du blir uppringd av våra sköterskor: https://www4.teleqone.com/external/webbooking/?entrance=5874df69938cfb38e411bf8a#bmb=1

Fråga ställd 14:50 - 15 jan, 2020

Finns det arbetsterapeut hos er som har hand om hjälpmedel?

Norrtälje Hälsocentral svarar:

Ja, vi har en arbetsterapeut i Rimbo till vilken vi skickar remisser för hjälpmedel.

Fråga ställd 08:48 - 26 nov, 2019

Hej ! Min fru och jag tänker vaccinera oss mot influensa. Min fru är reumatiker och behöver också en dos Prevenar då hon är en sk. högriskpatient. Kan detta ske samtidigt ?

Norrtälje Hälsocentral svarar:

Hej Gunnar. Vaccination mot influensa och pneumokocker kan ske vid samma tillfälle och vi har bägge tillgängliga. Varmt välkomna.

Fråga ställd 17:41 - 25 nov, 2019

Kan jag komma in i morgon tisdag å få influensa/lunginfl sprutan...är ny patient hos er.

Norrtälje Hälsocentral svarar:

Hej Britt. Vi har drop-in för influensavaccination onsdagar mellan kl 14-16. Om den tiden är olämplig för dig går det bra att ringa oss för att boka en tid via sköterska. Varmt välkommen.

Fråga ställd 08:13 - 20 nov, 2019

När kan man komma och få influensaspruta hos er samt mot lunginflammation.

Norrtälje Hälsocentral svarar:

Hej Britt. Vi vaccinerar på onsdagar mellan kl 14-16. Det är drop-in och ingen föranmälan behövs. Varmt välkommen idag ifall du vill och kan.

3.75 / 5

26 okt, 2020 Rasmus R. skrev:

Det enda bra med bemötandet kommer från psykologerna Har själv vissa svårigheter men ssk som svarar i telefån är nästan altid otrevliga och otåliga man ska inte behöva själv behöva vara aktiv inom vården för att få hjälp utöver detta är de en skaplig mängd läkare ovilja till att utreda problem, utöver deras stressade bemötande och okunskap hoss vissa läkare är skrämmande för mig att se Utöver detta får man sällan tid inom 2 veckor när man väl behöver hjälp

23 jun, 2020 Jan K. skrev:

Förstklassig service