1/5
Öppet måndag från 10:00

Audika Norrtälje

Hantverkaregatan 11, Norrtälje

Audika Norrtälje

Välkommen till Audikas hörselklinik på Hantverkaregatan i Norrtälje! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Norrtälje

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Norrtälje. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Norrtälje är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Hantverkaregatan i Norrtälje är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 14:38 - 7 jan, 2021

Hörseltest hos Audika Norrtälje

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi på Audika Norrtälje hjälpa dig med ett hörseltest! Det är alltid första steget mot en bättre hörsel.

Ett hörseltest hos Audika Norrtälje kostar 100 kr och frikort gäller. Testet är gratis för dig som är över 85 år. Du behöver ingen remiss för att göra hörseltest hos oss.

Så går ett hörseltest till

Ett hörseltest genomförs av en legitimerad audionom i en ljudisolerad miljö. Under hörseltestet genomför audionomen olika hörselmätningar, för att få information om hur du hör. Bland annat genomförs ett ton-test och ett tal-test. Under besöket får du också dela med dig av hur du upplever att du hör och vilka behov du har. Resultatet av hörselmätningarna presenteras i form av ett audiogram som visar din hörselkurva.

Om det kan vara aktuellt med hörapparat rekommenderar din legitimerade audionom på Audika Norrtälje dig en hörapparat som passar just din hörselnedsättning och dina individuella behov. Dagens hörapparater kan se lite olika ut men är alla digitala, diskreta och mer tekniskt avancerade än någonsin tidigare. Läs mer om hörapparater här.

Därför är det viktigt att testa sin hörsel regelbundet

Det är viktigt att ta hand om sin hörsel – genom att testa sin hörsel regelbundet kan man upptäcka och behandla en eventuell hörselnedsättning. Obehandlad hörselnedsättning kan påverka ditt liv på många olika sätt. Genom att behandla din hörselnedsättning blir det möjligt att behålla ett aktivt och socialt liv utan att ditt välmående eller din livskvalitet påverkas. Gå på caféer och restauranger igen, få möjlighet att höra vad andra säger utan att behöva fråga om och delta i konversationer där många pratar samtidigt. Vår rekommendation är att testa din hörsel regelbundet och börja använda hörapparat så snart som hörselnedsättningen är upptäckt.

Välkommen till oss på Audika Norrtälje!

Hörapparater
hos Audika Norrtälje

Vi på Audika Norrtälje erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märk...

Batterier till hörapparater
hos Audika Norrtälje

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss Audika Norrtälje kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa b...

Hörseltest online
hos Audika Norrtälje

Vill du få en snabb indikation på hur du hör? Då kan du göra hörseltest online på Audikas hemsida, för att se om det är dags att boka tid ho...

Frågor och svar

Fråga ställd 08:04 - 11 sep, 2019

När kan jag få de apparater jag blev lovad att få i torsdags? 1040 0513 0010 Sune Sandberg

Audika Norrtälje svarar:

Hej Sune, vår kundservice kommer att kontakta dig. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 09:58 - 14 jan, 2019

Har ni dropintid på onsdagar. ? Norrtelje

Audika Norrtälje svarar:

Hej Anna-Stina, vi har Serviceonsdag varje onsdag i Norrtälje. Mellan 14-16 är du välkommen om du behöver hjälp med service av din hörapparat. Här kan du läsa mer: https://www.audika.se/blogg/2019/drop-in-service-norrtalje-serviceonsdag Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 16:33 - 22 feb, 2018

Hej, jag har försäkt ringa er under dagen men det har varit för många i kö. Jag har svårt att svara i telefon på jobbet eftersom jag sitter upptagen i kundmöten eller i arbetstelefonen hela tiden. Har ni möjlighet att boka en tid åt mig och skicka via mail till mariawestberg63@gmail.com. Jag vill gärna komma så fort som möjligt, jobbar nära er och det gäller ett hörselprov på mitt opererade öra som jag befarar har försämrats. /Mvh Maria Westberg

Hej Maria, Vi kontaktar dig snarast via mail! Vänligen, Audika

Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.