• 010 - 888 54 07
Boka här

Hörseltest online hos Audika Norrtälje

Hantverkaregatan 11, Norrtälje - Visa på karta

Hörseltest online

Vill du få en snabb indikation på hur du hör? Då kan du göra hörseltest online på Audikas hemsida, för att se om det är dags att boka tid hos en hörselklinik.

Hörseltest online tar bara några minuter

Det är snabbt och enkelt att göra ett online-test, och du får dina resultat med en gång. Under testet får du svara på frågor om hur du själv upplever din hörsel, göra ett tontest och göra ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud.

Audikas online-test ger endast en indikation på hur du hör

Att testa hörseln online ger dig en indikation på hur du hör, men kan aldrig ersätta en komplett hörselundersökning på en hörselklinik. Vi rekommenderar därför testet till dig som inte undersökt hörseln tidigare, och vill få hjälp med att bedöma om du bör boka tid hos en av våra legitimerade audionomer.

Vill du ha mer information om vårt online-test eller boka tid för en undersökning? Varmt välkommen att kontakta Audika Norrtälje!

Informationen uppdaterades 17 januari 2020 av Vården.se

Om Audika Norrtälje

Välkommen till Audika i Norrtälje!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Norrtälje ligger på Hantverkaregatan 11, nära Roslagens Sparbank, och bara några minuters promenad från Norrtäljes busstation.

Vad kan vi hjälpa dig med?

På Audika i Norrtälje erbjuder vi hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 17 januari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Norrtälje

Hörseltest hos Audika Norrtälje

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Norrtälje

Hos Audika i Norrtälje erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälp...

Batterier till hörapparater hos Audika Norrtälje

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss Audika Norrtälje kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa b...

Hörseltest online hos Audika Norrtälje

Karta - Hantverkaregatan 11, Norrtälje