Naprapatbehandling

Logo Hela Företagshälsovård

Hela Företagshälsovård - Norrtälje

Ryggont, nackproblem, yrsel och huvudvärk. Ischias, trötthet och muskelvärk. Inga av dessa problem är acceptabla, bara vanliga. Hedman Mannheimer tar ditt välmående på allvar.

Vi har lång erfarenhet av dessa besvär och skulle det behövas har vi flera professioner till hjälp, något som gör oss unika.

Hos oss är du i trygga händer!

Före din naprapatbehandling

Inga förberedelser krävs före ditt besök.

Under naprapatbehandlingen

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning, där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

De vanligaste behandlingsmetoderna är att du får massage eller töjning av de muskler som du har ont i. Ett besök tar ca 45 minuter.

Efter besöket

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret, men tre till fem gånger är vanligt.

Akuttider

Ofta uppstår den här typen av besvär akut och därför är det för oss självklart att kunna erbjuda akuttider så att du så fort som möjligt skall få kvalificerad hjälp.

Välkommen på en naprapatbehandling hos oss!

Informationen uppdaterades 28 september 2017 av Vården.se

Danskes gränd 4, Norrtälje - Visa på karta

Om Hela Företagshälsovård

Hela Företagshälovård har hjälpt patienter i över 25 år. Vi vänder oss både till företag och till privatpersoner, vi är en modern och effektiv företagshälsovård och en omsorgsfull vårdgivare till dig som enskild patient.

Vi är experter på kroppens leder och muskler, områden som ofta drabbas av arbetsrelaterade besvär. Till vårt team av erfarna naprapater har vi dessutom adderat specialister inom läkarvård, psykologi, ergonomi och träning.

Vad kan Hela Företagshälovård hjälpa dig eller ditt företag med?

Vi hjälper till med allt ifrån ryggskott och musarm, till vaccinering, krishantering och hela friskvårdsprogram. Om så önskas, kan vi sköta stora delar av företagshälsovården på plats hos er.

Om mottagningen

Du hittar Hela Företagshälovård i stora och ljusa lokaler centralt i Norrtälje.

Övriga behandlingar hos Hela Företagshälsovård

• Företagshälsovård

Enligt konsultation

Hur skulle ert företag kunna förbättra arbetet med sjuk- och friskvård och därmed skapa en bättre och mer attraktiv arbetsplats? Prata med o... Läs mer

• Hälsokontroll

Efter konsultation

Syftet med en hälsokontroll är att tidigt upptäcka och förebygga sjukdomar och andra besvär. Det är vanligt att man regelbundet kontroll... Läs mer

• Intyg

Intyg kan krävas för exempelvis förnyad körkortsbehörighet, olika typer av licenser eller kanske utlandsstudier. Vilka typer av undersökn... Läs mer

• Stötvågsbehandling

Efter konsultation

Stötvågsbehandling är en snabb, effektiv, välbeprövad och vetenskapligt dokumenterad behandlingsmetod. Behandlingen stimulerar och stödj... Läs mer

• Vaccination

Enligt konsultation

För att skydda oss mot sjukdomar behöver vi ibland ta hjälp av olika vaccinationer. Hos oss på Hedman Mannheimer kan vi hjälpa dig med de fl... Läs mer

Karta - Danskes gränd 4, Norrtälje

• Fråga ställd 16:53 28 nov 2016

Ingår naprapatbesök i högkostnadsskyddet eller betalar man som patient hela kostnaden?

Hela Företagshälsovård svarar:

Hej Agneta!
    Nej kostnaden för en naprapatbehandling ingår inte i högkostnadsskyddet.
    Hälsningar Titti C

• Fråga ställd 13:28 08 jan 2015

Hur mycket kostar stötvågsbehandling?

Hela Företagshälsovård svarar:

Hej! Det kostar 550 kronor per behandling och normalt behövs 3 behandlingar.