1/6
Öppet måndag från 08:30

Svea Tandläkarpraktik

Sveavägen 45, Stockholm

Svea Tandläkarpraktik

Välkommen till Svea Tandläkarpraktik!

Svea Tandläkarpraktik ligger i vackra lokaler i hjärtat av Vasastan. Hos oss får du alltid ett personligt bemötande och tandvård av högsta kvalitet. Vi lägger stor vikt vid att du ska känna att du är i goda händer, och även de som känner obehag inför ett tandläkarbesök ska känna sig trygga och avslappnade hos oss.

Vi är flexibla med tider och kan ofta ta emot dig med kort varsel. Välkommen att ringa oss om du har drabbats av akuta besvär och behöver en tid snabbt!

Information med anledning av covid-19

Hälsa och säkerhet är av högsta prioritet på Svea Tandläkarpraktik och hos oss kan du känna dig trygg. Vi följer självklart de nationella riktlinjerna kring smittskydd och Folkhälsomyndighetens rekommendationer. För att minimera smittspridningen har vi dessutom ökat våra hygienrutiner och vidtagit ytterligare åtgärder, bland annat för att undvika trängsel i väntrummet.

Om du upplever symtom som feber, hosta eller andra luftvägsbesvär, eller om du på något sätt varit utsatt för smitta, ska du inte besöka kliniken! Kontakta oss i så fall, så hjälper vi dig att boka en tid längre fram.

Du får en heltäckande tandvård

Hos oss kan du till exempel få hjälp med:

• Undersökning
  • Rotbehandling
  • Bettskena
  • Tanduttagning
  • Akuttandvård

Längre ner på sidan hittar du lite mer information om ett urval av våra behandlingar.

Tandläkare Csilla Meinhart

Csilla Meinhart, som driver Svea Tandläkarpraktik, är legitimerad tandläkare med en examen från Karolinska Institutet. Hon har bred kompetens och lång erfarenhet och är medlem i både Sveriges Tandläkarförbund och Privattandläkarna. Csilla går kontinuerligt på vidareutbildningar för att få kunskap om nya tekniker och behandlingssätt, allt för att kunna erbjuda dig förstklassig tandvård!

Samarbete med specialister

Svea Tandläkarpraktik är en del av en större gruppraktik som sitter tillsammans på Sveavägen. Vi har ett nära samarbete och kan erbjuda dig den specialistvård som du behöver.

Välkommen att kontakta Svea Tandläkarpraktik. Vi hjälper dig med ett leende!

Kronor och broar hos Svea Tandläkarpraktik i Stockholm

Vad är kronor och broar?

Tandkronan är den delen av tanden som syns i munnen och täcker tandroten. Av olika anledningar kan tandkronan skadas, till exempel genom karies eller slitage. Om tandkronan förstörts så mycket att det inte räcker att göra en plastfyllning eller sätta dit en ersättningsdel, kan tandläkaren göra en helt ny krona. Den nya kronan är konstgjord och ersätter den förstörda kronan.

Broar sitter ihop i ett stycke och kan ersätta en eller flera tänder som har skadats eller saknas. Till skillnad från kronan fäster tandläkaren broar på så kallade stödtänder, vilket är de tänder som angränsar till luckan. Mellan dessa stödtänder hänger man sedan den nya tanden som täpper igen luckan och ersätter den gamla tanden.

Kronor och broar tillverkas ofta av keramiska material, till exempel porslin. En kombination av metall och keramik kan också förekomma. Metallen är då i form av guld- eller titanföreningar eller ibland medicinskt stål.

Kontakta oss på Svea Tandläkarpraktik om du har frågor om kronor eller broar!

Tandblekning
hos Svea Tandläkarpraktik i Stockholm

Få ett strålande vitt leende med hjälp av en tandblekning hos Svea Tandläkarpraktik! Innan tandblekningen Innan en tandblekning gör v...

Bettskena
hos Svea Tandläkarpraktik i Stockholm

Om man gnisslar tänder eller tenderar att pressa ihop tänderna hårt kan man bland annat få problem med huvudvärk. Hos Svea Tandläkarpraktik ...

Tandläkarundersökning
hos Svea Tandläkarpraktik i Stockholm

Att regelbundet gå på tandläkarundersökningar är viktigt för att upptäcka problem med tänderna i tid och förebygga framtida besvär. Hur ofta...

Akuttandvård
hos Svea Tandläkarpraktik i Stockholm

Ibland behöver man träffa en tandläkare akut. Man kan exempelvis ha tandvärk eller ha skadat sina tänder. Hos oss på Svea Tandläkarpraktik k...

Rotfyllning
hos Svea Tandläkarpraktik i Stockholm

Boka in en rotfyllning hos oss på Svea Tandläkarpraktik! Vad innebär en rotfyllning? Om pulpan som sitter inne i tanden blivit infekte...

4.98 / 5

26 feb, 2021 Bonnie Y. skrev:

Csilla har jag gått till i flera år. Hon är väldigt omtänksam och fokuserad på sina patienter. Riktigt nöjd med tandblekningen!

25 nov, 2020 Filip O. skrev:

Min tandläkarskräck är som bortblåst efter att jag varit hos er!!!!!!! Stort tack för en riktigt trevlig undersökning

30 sep, 2020 Katalin B. skrev:

Jag har varit patient hos Csilla Meinhart i ett antal år nu. Under denna tid har jag fått olika behandlingar; från årlig kontroll till rotfyllning. Nu senast fick jag en fasad efter att jag bet sönder en framtand. Csilla är mycket noggrann, pålitlig och trevlig och jag har alltid varit väldigt nöjd med behandlingen och dess resultat. Jag rekommenderar henne för alla som vill ha ett trevligt bemötande i en fin miljö med en högkvalitativ behandling.

21 jan, 2020 Märta H. skrev:

Ett besök på tandakuten en helgdag för två år sedan visade att jag behövde göra en rotfyllning. Tandläkaren rekommenderade mig att göra detta hos Csilla Meinhart som ansågs vara duktig på just detta. Jag fick snabbt tid hos henne och blev mycket nöjd med hennes behandling. Sedan dess är Csilla Meinhart min tandläkare. Hos henne känner jag mig trygg. Hon är jättebra!

4 dec, 2019 Mats U. skrev:

Mycket bra information under behandlingen. Fick hela tiden besked om vad som skulle göras.

Måndag - Torsdag : 08:30 - 17:00
Fredag : 08:30 - 15:00