Rotfyllning hos Cityakuten Tand i Stockholm

Olof Palmes gata 13A, Stockholm - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 16:00

Rotfyllning

En rotfyllning, även kallad rotbehandling, behövs då bakterier tagit sig in i pulpan på tanden och orsakat en inflammation. Hos oss på Cityakuten Tand kan du få snabb hjälp när du är i behov av att göra en rotfyllning.

Vad är en rotfyllning?

En rotfyllning ser lite olika ut beroende på inflammationens omfattning. Standard är att man rengör tanden genom att borra för att sedan fylla tanden med ett fyllningsmaterial. Exakt hur det går till och hur lång tid det tar varierar från fall till fall, och vi gör en noggrann undersökning innan vi påbörjar behandling. Du erbjuds alltid bedövning i samband med behandlingen.

Välkommen till oss på Cityakuten Tand!

Informationen uppdaterades 25 april 2019 av Vården.se

Om Cityakuten Tand

Vi önskar dig varmt välkommen till oss på Cityakuten Tand! Vi är en tandakut för hela familjen, med generösa öppettider så du snabbt och enkelt kan få en tid hos oss.

Om vår mottagning

Vi finns centralt vid Hötorget på Olof Palmes gata 13A, och vi som jobbar på mottagningen är tandläkare och tandsköterskor. Hos oss kan du göra rutinmässiga undersökningar och få hjälp vid mer akuta besvär, som till exempel:

• Tandvärk
  • Besvärande visdomständer
  • Utslagna tänder
  • Ilningar

Tandvård i trygg miljö

Då vi vet att många drar sig från att gå till tandläkaren eller upplever tandläkarbesök som obehagliga värnar vi om att du som patient ska känna dig trygg och väl omhändertagen. Känner du oro kan du alltid prata med oss så vi kan göra vårt yttersta för att minska obehag under besöket.

Välkommen till oss på Cityakuten Tand för snabb och professionell hjälp!

Informationen uppdaterades 25 april 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Cityakuten Tand

Akut tandvård hos Cityakuten Tand i Stockholm

Ibland behöver man träffa en tandläkare akut. Vi på Cityakuten Tand erbjuder akuttider för att du vid behov ska få hjälp så snart som möjlig...

Rotfyllning hos Cityakuten Tand i Stockholm

Karta - Olof Palmes gata 13A, Stockholm