Rotfyllning av framtand hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

Kungsgatan 29, Stockholm - Visa på karta

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 22 september 2016 av Vården.se

Om Dentalteamet Eva Jonsson

Leg. Tandläkare Eva Jonsson och tandhygienist Niklas Yu önskar gamla och nya kunder välkomna till Dentalteamet på Norrmalm!

Vi känner stor tillfredsställelse och glädje i att utföra våra yrken och är alltid lyhörda för dina önskemål.

Vi erbjuder traditionell och kosmetisk tandvård

Inom den traditionella tandvården erbjuder vi förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar, lagningar och rotbehandlingar. Inom den kosmetiska tandvården erbjuder vi bland annat tandblekning, kronor och broar.

Målsättningen är kundens bästa

Vår målsättning är att erbjuda tandvård av högsta kvalitet till rimliga priser. Vi vill även ge våra kunder så bra service som möjligt och har därför en del kvälls- och helgtider samt akuttider vid behov.

Stor erfarenhet av tandvårdsrädsla

Vi på Dentalteamet har stor erfarenhet av tandvårdsrädda personer och gör allt för att du som upplever obehag vid ditt besök ska känna dig bekväm, trygg och nöjd.

Varmt välkommen till oss!

Informationen uppdaterades 22 september 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Dentalteamet Eva Jonsson

Undersökning av ny patient hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling vid behov. Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling. Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandutdragning hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en vi...

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas. Hur går behandlingen till? Behandlingen ...

Rotfyllning av framtand hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig o...

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Karta - Kungsgatan 29, Stockholm

19:17 - 17 sep, 2019

12:32 - 03 mar, 2019

18:11 - 13 dec, 2018 skrev:

Har varit patient hos Eva sedan barnsben (21) nu. Slutar aldrig att gå hos Eva som är så underbar.
Bästa tandläkare kan man inte hitta. Rekommenderar absolut till alla denna mottagning med fin lokal
på Kungsgatan med bästa , trevligaste tandläkare i hela Stockholm om inte i hela Sverige.

18:40 - 18 aug, 2018 skrev:

Stockholms bästa tandläkare. Om inte Sveriges.

09:06 - 30 aug, 2017 skrev:

Jag lider av tandläkarskräck... Eva lyckas blåsa bort den vid varje besök. Hon är mysig och glad, känslig för mina behov. Svårt att hitta en bättre tandläkare.

13:58 - 03 jul, 2017 skrev:

Eva är Alltid proffsig både i bemötande och behandling.

10:18 - 29 dec, 2016 skrev:

Fantastisk tandläkarmottagning för hela vår familj. Eva och Rolf är så fina med barnen.

14:14 - 22 nov, 2016

07:36 - 27 jun, 2016