1/2
Öppet idag från 08:00

Tandläkare Carin Silber

Norrtullsgatan 17, Stockholm

Tandläkare Carin Silber

Här på Carins Tandvård möter du mig tandläkare Carin Österholm Silber. Vi har en liten familjär mottagning där vi gärna tar hand om hela familjen. Här får du snabbt en tid och för oss är det viktigt att du känner dig omhändertagen och sedd.

Vi brinner för vårt jobb, något som vi hoppas du kommer märka!

Vilken tandvård kan vi hjälpa dig med?

Vi arbetar med all form av tandvård, vi gillar att göra folk fina med hjälp av estetisk tandvård men gör även större mer komplicerade jobb.

Vi är medlemmar i Privattandläkarna och Svenska Tandläkarförbundet och anslutna till Försäkringskassan.

Mottagningen ligger lättillgängligt precis vid Odenplan och hos oss kan du betala med kontanter, kort eller på faktura.

Varmt välkommen till Carins Tandvård!

Informationen uppdaterades 15:21 - 12 dec, 2017

Estetisk tandvård hos Tandläkare Carin Silber i Stockholm

Estetisk tandvård handlar om att förbättra tändernas utseende och estetiska intryck hos personer. Skillnaden till traditionell tandvård är att den i första hand tillvaratar rent medicinska behov, vilket den estetiska tandvården inte gör.

Tandblekning, skalfasader och tandreglering är tre saker som bland annat innefattar estetisk tandvård.

Det finns olika anledningar till varför man väljer estetisk tandvård, exempelvis:

• Sneda och ojämna tänder
  • Missfärgade och mörka tänder
  • Skadade tänder
  • Mellanrum mellan tänderna
  • Svårt att tugga

Välkommen att kontakta oss på Carins Tandvård för mer information!

Tandläkarundersökning

Tandblekning

Rotfyllning
hos Tandläkare Carin Silber i Stockholm

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

Bettskena
hos Tandläkare Carin Silber i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Tandimplantat
hos Tandläkare Carin Silber i Stockholm

Om du har förlorat en eller flera tänder kan du behöva få nya, konstgjorda tänder. Då kan det vara aktuellt med ett eller flera implantat so...

Frågor och svar

Fråga ställd 13:31 - 17 dec, 2019

Hej! Jag undrar om man lätt kan ta sig in till mottagningen med rullator. Finns trappor att forcera innan man kommer fram till hiss?

Tandläkare Carin Silber svarar:

Hejsan Stephan Då huset som mottagningen ligger i är ett äldre hus så finns det två hissar man tar för att komma till kliniken. Men dock inga trappor innan hiss. Med vänliga hälsningar Anna Tandsköterska

Fråga ställd 13:10 - 20 okt, 2018

Inga priser finns angivna någonstans! Hur mycket kostar en vanlig undersökning på ny pat?

Tandläkare Carin Silber svarar:

Hejsan Helene, En vanlig bas undersökning kostar 830:- Med vänliga hälsningar Anna Tandsköterska

Fråga ställd 12:44 - 22 jun, 2016

vad kostar ett kostnadsförslag?

Tandläkare Carin Silber svarar:

Hej! Man behöver alltid göra en undersökning för att se vad som behöver göras. Är det något enkelt som så räcker det med det .I annat fall så bestämmer man vilka ytterligare undersökningar man behöver göra för att ge den totala kostnaden .' MVH Carin Silber

Fråga ställd 12:15 - 18 nov, 2014

Hej. Hur ofta behöver jag gå till tandläkaren? Har friska tänder, inga hål de senaste 30 åren. Brukar gå en gång om året och ta bort lite tandsten. Räcker det med vart annat år? Lillemor 58 år

Tandläkare Carin Silber svarar:

Hej! Det låter som om du har bra tänder . Det är svårt att säga hur ofta du behöver gå för kontroll . Vi tittar på flera saker än tänderna , tandkött , bett , fyllningar etc. Du får diskutera med din tandläkare om ni ska förlänga intervallet eller ej ! Lycka till

Fråga ställd 17:58 - 13 apr, 2014

Kan man träna efter en rotfyllning???

Ja, det kan man.

5 / 5

2 dec, 2019 Ludmila O. skrev:

4 apr, 2018 Ann skrev:

Måndag - Torsdag : 08:00 - 17:00
Fredag : 08:00 - 17:00 Varannan fredag stängt.

Måndag - Torsdag : 08:00 - 17:00