• 08 - 123 165 90

Tandimplantat hos Folktandvården Vasastan i Stockholm

Olivecronas väg 7, 1 trappa, Stockholm - Visa på karta

Lista ditt barn

Tandimplantat

Förlorat en eller flera tänder?

Tandimplantat kan användas för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Behandlingen innebär att en titanskruv skruvas in i käkbenet och på den fästs sedan de konstgjorda tänderna. Titanets unika egenskap att växa samman med käkbenet gör implantatmetoden möjlig.

Tandimplantat ger ett naturligt resultat

En stor fördel med tandimplantat är att de både känns och ser ut som riktiga tänder. Har du ett friskt käkben finns i allmänhet inga hinder för implantat.

Kontakta oss på Folktandvården Vasastan för att boka tid för konsultation av tandimplantat!

Informationen uppdaterades 30 mars 2020 av Vården.se

Om Folktandvården Vasastan

Tillfälligt enbart akut tandvård

Vi på Folktandvården Stockholm erbjuder för tillfälligt enbart akut tandvård. Detta för att hjälpa sjukvården och minska den stora materialbrist som covid-19 orsakar.

Har du en tid bokad hos oss kommer vi att kontakta dig för att avboka den och hitta en ny tid längre fram. Vi hoppas på din förståelse och beklagar de eventuella besvär som detta innebär för dig.

Telefonen är öppen

Välkommen att ringa till oss! Vi svarar på dina frågor, ger vägledning och hjälper vid behov att boka tid för akut tandvård på en klinik nära dig. Vi erbjuder ingen drop in.

Akuta besvär och förkylningssymptom?

Har du akuta besvär i munnen och förkylningssymptom får du inte besöka oss, då behöver du ringa först. Detta för att kunna ta hand om dig på bästa sätt och undvika smittspridning.

Folktandvården och covid-19

Här kan du läsa mer om hur covid-19 påverkar dig som ska besöka Folktandvården Stockholm.

Välkommen till Folktandvården Vasastan!

Hos oss får barn, ungdomar och vuxna hjälp med allt som rör tänder och munhälsa. Hos oss får du förebyggande, akut och estetisk tandvård. Vi erbjuder bland annat professionell tandrengöring, tandblekning, lagning, implantatbehandling samt hjälp för dig som har tandvårdsrädsla.

Vi kan erbjuda nya vuxna kunder tid inom 3-5 veckor. Vuxna med akuta problem och barn tar vi emot så fort som möjligt.

Tandvård anpassad efter dina behov

På vår stora tandvårdsmottagning som ligger på Sabbatsbergs sjukhus, nära Odenplan, arbetar duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor. Vi har också ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister som finns inom alla specialistområden.

Orolig för kostnaderna? Hos oss kan du även få Frisktandvård, tandvård till ett fast pris.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 30 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Vasastan

Akuttandvård hos Folktandvården Vasastan i Stockholm

fr. 1 000 kr

Vi hjälper dig med akuta tandproblem och besvär! Hos oss på Folktandvården Vasastan kan vi hjälpa dig som har tandvärk eller andra akuta ...

Frisktandvård hos Folktandvården Vasastan i Stockholm

fr. 30 kr per månad

Vad innebär Frisktandvård hos Folktandvården? Frisktandvård är tandvård till fast pris. Det är ett friska-tänder-abonnemang som ger dig f...

Sista minuten-bokning hos Folktandvården Vasastan i Stockholm

300 kr

Tider med kort varsel hos Folktandvården Vasastan Hos oss erbjuder vi sista minuten-tider för vuxna patienter hos tandläkare eller tandhy...

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Vasastan i Stockholm

fr. 865 kr

Vi hjälper dig med tandläkarundersökningen! Vid en tandläkarundersökning kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att ...

Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Vasastan i Stockholm

fr. 1 060 kr Behandling hos tandhygienist efter dina önskemål, till exempel borttagning av mindre mängd synlig tandsten, professionell tandrengöring, polering, skötselråd. Vid större behandlingsbehov erbjuder vi dig ett nytt besök.

Hos oss på Folktandvården Vasastan kan du få professionell tandrengöring, hjälp att ta bort tandsten och missfärgningar, samt polering av di...

Tandimplantat hos Folktandvården Vasastan i Stockholm

Förlorat en eller flera tänder? Tandimplantat kan användas för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Behandlingen innebär att en t...

Karta - Olivecronas väg 7, 1 trappa, Stockholm