Logo Dr Brigitte Galland Perhard

Dr Brigitte Galland Perhard - Norrmalm-City, Stockholm

Hos Dr Brigitte Galland Perhard kan du få konsultation av åderbråck, både med eller utan ultraljud. Vid konsultationen undersöker jag vilken typ av åderbråck, hur stort det är och hur djupt det går. Jag tittar även på tidigare behandlade åderbråck har försvunnit.

Vad är åderbråck?

Åderbråck är vidgade vener på benen. De uppstår för att venernas klaffar, som normalt transporterar blodet tillbaka till hjärtat, inte håller tätt. Klaffarna har då glidit isär och blodet blir kvar i benen med ett ökat tryck i benet och venen, som då vidgar sig och blir synligt åderbråck.

Vilken behandlingsmetod används av åderbråck?

Dr Brigitte Galland Perhard använder en behandlingsmetod som går ut på att skum injiceras i åderbråcket i kombination med ultraljudsteknik. Metoden kallas ekoskleros eller duplex-guide-skleros och kan användas på alla typer av åderbråck, både ytliga och djupa.

För fullständig prislista, vänligen se min hemsida åderbråck.nu

Välkommen att kontakta mig om du har några frågor om åderbråck!

Informationen uppdaterades 21 september 2018 av Vården.se

800 kr

Konsultation med ultraljudsundersökning

Läkarhuset Hötorgscity, Sveavägen 13, Stockholm - Visa på karta

4,6

Om Dr Brigitte Galland Perhard

I Läkarhuset Hötorgscity hittar du Dr Brigitte Galland Perhards mottagning. Dr Galland Perhard är legitimerad läkare och specialist på kärlsjukdomar. Hos henne kan du få hjälp med behandling av både åderbråck och ådernät med en ny, effektiv behandlingsmetod.

Åderbråck och ådernät

Åderbråck är vidgade vener på benen. De uppstår när venernas klaffar inte håller tätt, och blodet som normalt transporteras tillbaka till hjärtat blir kvar i benen. Då vidgas venen och bildar ett synligt åderbråck.

Ådernät är spindelliknande blodkärl som ofta förekommer på benen, och kan variera i färg mellan rödaktigt och blårött. De finns i hudens yttersta lager och är helt ofarliga.

Dr Galland Perhards behandlingsmetod

Dr Galland Perhard tillämpar en behandlingsmetod för åderbråck och ådernät som går ut på att skum injiceras i åderbråcket, i kombination med användning av ultraljudsteknik.

Metoden kallas eko-skleros eller duplex-guide-skleros. Dr Galland Perhard är, såvitt känt, den enda läkaren i Sverige som använder sig av denna moderna metod, som är väl etablerad i många andra länder.

Fördelar med behandlingsmetoden

• Den fungerar för åderbråck och ådernät av alla storlekar.
  • Ultraljudet upptäcker även åderbråck som inte syns med blotta ögat, vilket leder till effektivare behandling.
  • Du slipper bedövning och nedsövning vid ingreppet.
  • Du kan återgå till vanliga aktiviteter med en gång efter behandlingen, ingen sjukskrivning krävs.

Varmt välkommen att kontakta Dr Brigitte Galland Perhard för att få veta mer!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Dr Brigitte Galland Perhard

• Behandling av åderbråck

fr. 2 000 kr

• Behandling av ådernät

fr. 1 000 kr

Dr Brigitte Galland Perhard använder en behandlingsmetod som går ut på att skum injiceras i ådernätet i kombination med ultraljudsteknik. Me... Läs mer

• Konsultation av ådernät

fr. 500 kr Konsultation 500 kr, Konsultation med ultraljud 800 kr

Hos Dr Brigitte Galland Perhard kan du få konsultation av ådernät, både med eller utan ultraljud. Vid konsultationen undersöker jag ditt åde... Läs mer

Karta - Läkarhuset Hötorgscity, Sveavägen 13, Stockholm

4,6

• 12:22 - 12 jul, 2018 skrev:

Jag är mycket nöjd med resultatet efter åderbråck/ådernät som dr Galland behandlade med skuminj.för 6mån sen.En lugn och mycket behaglig läkare.Nu har jag kunnat plocka fram sommarkjolen. Rekommenderas.Vid ”pennan” Anette

• 16:31 - 20 apr, 2018

• 18:29 - 03 apr, 2018 skrev:

Jag var hos Brigitte Galland Perhard för ca 12 år sedan och fick en mycket bra behandling. För några dagar sedan började det krypa i låret och jag upptäckte ett nytt åderbråck. Var på kliniken idag och fick samma behandling som tidigare. Helt okej.

• 14:11 - 07 nov, 2017