Sömnsvårigheter

KBTgruppen - Norrmalm-City, Stockholm

Sömnsvårigheter räknas idag som en av våra folksjukdomar. Det kan skilja sig från person till person vilken del av sömnen som problem föreligger. Vissa har svårt med insomningen, andra vaknar under natten och vissa kan ha en kombination av båda.

Hur går en behandling av sömnsvårigheter till?

Varje behandling av sömnproblem börjar med ett ömsesidigt bedömningssamtal. Här presenterar du bland annat dig själv samt förklarar ditt problem. Därefter finns det olika tillvägagångssätt. Detta anpassas helt efter varje individ beroende på vilket problem det rör sig om.

Kan långvariga sömnproblem bli bättre med behandling?

Det finns goda förutsättningar att inom en kort tid av behandling återfå god sömn.

Välkommen att kontakta oss på KBTgruppen om du har frågor kring hur vi kan hjälpa dig med sömnsvårigheter!

Informationen uppdaterades 11 maj 2016 av Vården.se

08-20 00 28
Visa telefonnummer

Bryggargatan 10, Stockholm - visa på karta

Om KBTgruppen

Välkommen till KBTgruppen i Stockholm!

På KBTgruppen erbjuder vi professionell vård med hög och bred kompetens. Hos oss får du behandling, rehabilitering och handledning med KBT-inriktning. Vi ger även utbildningar samt utför analyser och psykologiska utredningar med åtgärdsförslag.

Vad vi på KBTgruppen Stockholm kan hjälpa dig med

Hos oss kan du bland annat få hjälp med:

• Ätstörningar
  • Sömnsvårigheter
  • Specifik fobi
  • Stress, utmattning och utbrändhet
  • Tvångssyndrom

Vilka kan komma till KBTgruppen?

På KBTgruppen arbetar vi med vuxna, ungdomar och barn. Du kan antingen komma till oss som privatperson, genom din arbetsplats eller genom ditt försäkringsbolag.

Hos oss är alla medarbetare legitimerade psykologer och/eller psykoterapeuter med utbildning i kognitiv beteendeterapi. Vårt arbete utgår från individuella beteendeanalyser och vi håller oss ständigt uppdaterade enligt de senaste forskningsrönen.

Korta väntetider

På KBTgruppen försöker vi alltid att erbjuda dig en tid inom en vecka. Vi kan även erbjuda behandlingar på franska och engelska.

Vår mottagning i Göteborg

KBTgruppen har även en mottagning i Göteborg. För mer information och kontaktmöjligheter besök gärna vår hemsida!

Övriga behandlingar hos KBTgruppen

Uppskattad färdtid