Logo SVEAkbt

SVEAkbt - Kungsholmen, Stockholm

IBS, som även kan kallas “känslig tarm”, innebär problem med mag- och tarmkanalen. Den som är drabbad kan vanligen ha överdrivet mycket gaser, förstoppning, magsmärtor eller diarré.

Orsaker till IBS

Orsakerna till IBS är inte helt bestämda men man tror att det kan ha både fysiska och psykiska förklaringar.

IBS effekter på vardagslivet

IBS kan i vissa fall påverka en större del av ens liv i mycket högre grad än bara att man går på toaletten en extra gång eller tänker lite mer på vad man äter. Snarare är det vanligt att inte vilja gå hemifrån innan man varit på toaletten, att undvika platser och resor där det är brist på toaletter eller att inte äta något på hela dagen för ens man kommer hem på kvällen.

Leva med IBS

Till stor del kretsar sjukdomen kring obehaget man upplever och den påverkan magen har på vardagslivet. Smärtupplevelsen påverkas till stor del av den tolkning vi gör när vi får ont och som i sin tur skapar stress och ångest.

Kognitiv beteendeterapi kan hjälpa mot IBS

Vi behandlar IBS med kognitiv beteendeterapi och arbetar med målen att minska den stress och oro din mage framkallar, minska undvikande-beteenden kopplade till din mage för att slutligen minska din känslighet för smärta och obehag.

Kbt-behandling mot IBS kostnad

För att en behandling ska lyckas krävs det att du som patient känner ett förtroende för din psykolog. Skulle du efter första sessionen uppleva att du inte vill fortsätta behandlingen behöver du inte betala för den sessionen.

Terapisession 1500 kr

Studentpris 965 kr

Visa telefonnummer

Sankt Eriksgatan 29, Stockholm - Visa på karta

Om SVEAkbt

Hos oss på SVEAkbt erbjuds du professionell hjälp och dina behov är alltid i centrum. Vi bemöter dina önskemål med respekt och tar största hänsyn till dig som individ.

På SVEAkbt behandlas du enbart av legitimerade psykologer med kbt-inriktning.

Vår syn på kbt

Bästa förutsättningar för en lyckad behandling är när du som patient känner förtroende för din behandlare. Därför lägger vi stor vikt vid att lyssna till de problem du beskriver och att tillsammans med dig lägga fram en lösning som du och din behandlare verkligen tror på. Därefter enas ni om övningar som innebär att du får träna på att hantera dina problem annorlunda.

Din psykolog

Att din psykolog omsätter teoretiska kunskaper i praktiken och gör dem begripliga för dig är mycket viktigt. För att behandlingen ska bli så lyckad som möjligt så behövs ett aktivt samarbete mellan behandlare och patient, gemensam strävan till problemlösning och ett starkt framtidsfokus.

Varmt välkommen till SVEAkbt!

Psykologmottagningen ligger ett par minuters promenad från Fridhemsplans tunnelbanestation. Om du inte bor i Stockholm så erbjuds terapi över Skype eller telefon.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos SVEAkbt

• Depression

1 500 kr Studentpris 965 kr

Om du under en längre tid känt dig nedstämd, orkeslös eller haft en känsla av hopplöshet så kan det handla om en depression. Att känna sig l... Läs mer

• Stressproblem

1 500 kr Studentpris 965 kr

Stress i sig kan både vara positivt och negativt, men ibland kan en längre period av stress utan tillräcklig vila börja få dig att må dåligt... Läs mer

• Panikångest

1 500 kr Studentpris 965 kr

Panikångest kommer plötsligt och kan upplevas som andnöd, hjärtklappning, tryck över bröstet, yrsel, rädsla för att tappa kontrollen eller a... Läs mer

• Oro

1 500 kr Studentpris 965 kr

Oro är något som vi alla kan känna ibland. Vi kan oroa oss över vår egen eller någon närståendes hälsa, att ett begått misstag ska komma upp... Läs mer

• Smärta

1 500 kr Studentpris 965 kr

Smärta och värk kan komma i många former och smärtupplevelsen är mycket individuell. Orsaker till smärta kan till exempel vara en sjukdom el... Läs mer

Karta - Sankt Eriksgatan 29, Stockholm

• 19:31 - 10 okt, 2017 skrev:

Mycket trevligt och professionellt bemötande. Tack SVEAkbt :)

• 16:00 - 29 sep, 2017 skrev:

Ett fantastiskt bemötande, med superproffsig personal. Vår 10 åring hade klagat på magont i ett års tid. Efter åtskilliga undersökningar konstaterades det att inget fel kunde hittas. Mer ont, och rädsla för att äta viss mat gjorde problemet värre. Den fantastiske Johannes "hjälpte" bort problemet på några månader. Idag är allt bra, och inga av problemen finns kvar. Stort tack, för proffsig vård!

• 10:43 - 28 sep, 2017 skrev:

Very satisfied with the service! Highly recommend Svea KBT! The team has been very supportive, and have accommodated me very well. I work full time and often have difficulty arranging appointments, but the folks at Svea KBT, really went over above my expectations in helping me sort out the logistics. The service has been outstanding, and I really appreciate the efforts of the team in helping me out. Thanks again guys, you are the best!

• 15:04 - 27 sep, 2017 skrev:

Kunnig och professionell psykolog centralt på Kungsholmen

• 17:28 - 26 sep, 2017 skrev:

Hej! Var väldigt skeptisk till en början måste jag villigt erkänna, men är så glad att jag ändå gav det en chans. Vill verkligen tacka för den hjälp jag fick och de kbt-verktyg jag lärde mig. Jättenöjd med både bemötandet från psykologen och resultatet av behandlingen! Jag känner mig som en annan människa idag, både gladare och mer tillfreds med tillvaron!