Logo SVEAkbt

SVEAkbt - Kungsholmen, Stockholm

Smärta och värk kan komma i många former och smärtupplevelsen är mycket individuell. Orsaker till smärta kan till exempel vara en sjukdom eller en skada.

Orsaker till kronisk smärta

Ofta går värken över av sig själv, men i vissa fall blir den blir långvarig och kallas då “kronisk smärta”. Det handlar då oftast om skador eller sjukdomar i leder, muskler eller nerver, exempelvis nervskador, fibromyalgi, reumatism eller migrän.

Att leva med smärta

Din ork, sömn, prestationsförmåga, relationer och sexliv kan påverkas negativt och din livskvalité kan sänkas av att ha ont en lång tid. Även ditt psykiska måendet kan försämras då du kan få känslor av hopplöshet, nedstämdhet och oro.

Kbt-behandling för att minska kronisk smärta

I behandlingen kollar vi på vilka känslor smärtan framkallar och hur man överlag hanterar dem. Till stor del påverkas smärtupplevelsen av den tolkning vi gör när vi får ont. Det kan ibland leda till att man oroar sig eller svart/vita katastroftankar som kretsar kring rädslan för att värken ska bli värre eller aldrig gå över över huvud taget.

Höj livskvalitén med hjälp av psykolog

Tillsammans går vi igenom dina känslor och tankar samt hur du hanterar din smärtan. Vi gör därefter en plan där du får pröva nya förhållningssätt till smärtan med förhoppningarna är att detta leder till minskat obehag och mindre negativa känslor som i sin tur ökar livskvalitén.

Kbt-behnadlning mot kronisk smärta

För att en behandling ska lyckas krävs det att du som patient känner ett förtroende för din psykolog. Skulle du efter första sessionen uppleva att du inte vill fortsätta behandlingen behöver du inte betala för den sessionen.

Terapisession 1500 kr

Studentpris 965 kr

Visa telefonnummer

Sankt Eriksgatan 29, Stockholm - Visa på karta

Om SVEAkbt

Hos oss på SVEAkbt erbjuds du professionell hjälp och dina behov är alltid i centrum. Vi bemöter dina önskemål med respekt och tar största hänsyn till dig som individ.

På SVEAkbt behandlas du enbart av legitimerade psykologer med kbt-inriktning.

Vår syn på kbt

Bästa förutsättningar för en lyckad behandling är när du som patient känner förtroende för din behandlare. Därför lägger vi stor vikt vid att lyssna till de problem du beskriver och att tillsammans med dig lägga fram en lösning som du och din behandlare verkligen tror på. Därefter enas ni om övningar som innebär att du får träna på att hantera dina problem annorlunda.

Din psykolog

Att din psykolog omsätter teoretiska kunskaper i praktiken och gör dem begripliga för dig är mycket viktigt. För att behandlingen ska bli så lyckad som möjligt så behövs ett aktivt samarbete mellan behandlare och patient, gemensam strävan till problemlösning och ett starkt framtidsfokus.

Varmt välkommen till SVEAkbt!

Psykologmottagningen ligger ett par minuters promenad från Fridhemsplans tunnelbanestation. Om du inte bor i Stockholm så erbjuds terapi över Skype eller telefon.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos SVEAkbt

• Depression

1 500 kr Studentpris 965 kr

Om du under en längre tid känt dig nedstämd, orkeslös eller haft en känsla av hopplöshet så kan det handla om en depression. Att känna sig l... Läs mer

• Stressproblem

1 500 kr Studentpris 965 kr

Stress i sig kan både vara positivt och negativt, men ibland kan en längre period av stress utan tillräcklig vila börja få dig att må dåligt... Läs mer

• Panikångest

1 500 kr Studentpris 965 kr

Panikångest kommer plötsligt och kan upplevas som andnöd, hjärtklappning, tryck över bröstet, yrsel, rädsla för att tappa kontrollen eller a... Läs mer

• Oro

1 500 kr Studentpris 965 kr

Oro är något som vi alla kan känna ibland. Vi kan oroa oss över vår egen eller någon närståendes hälsa, att ett begått misstag ska komma upp... Läs mer

• IBS

1 500 kr Studentpris 965 kr

IBS, som även kan kallas “känslig tarm”, innebär problem med mag- och tarmkanalen. Den som är drabbad kan vanligen ha överdrivet mycket gase... Läs mer

Karta - Sankt Eriksgatan 29, Stockholm

• 19:31 - 10 okt, 2017 skrev:

Mycket trevligt och professionellt bemötande. Tack SVEAkbt :)

• 16:00 - 29 sep, 2017 skrev:

Ett fantastiskt bemötande, med superproffsig personal. Vår 10 åring hade klagat på magont i ett års tid. Efter åtskilliga undersökningar konstaterades det att inget fel kunde hittas. Mer ont, och rädsla för att äta viss mat gjorde problemet värre. Den fantastiske Johannes "hjälpte" bort problemet på några månader. Idag är allt bra, och inga av problemen finns kvar. Stort tack, för proffsig vård!

• 10:43 - 28 sep, 2017 skrev:

Very satisfied with the service! Highly recommend Svea KBT! The team has been very supportive, and have accommodated me very well. I work full time and often have difficulty arranging appointments, but the folks at Svea KBT, really went over above my expectations in helping me sort out the logistics. The service has been outstanding, and I really appreciate the efforts of the team in helping me out. Thanks again guys, you are the best!

• 15:04 - 27 sep, 2017 skrev:

Kunnig och professionell psykolog centralt på Kungsholmen

• 17:28 - 26 sep, 2017 skrev:

Hej! Var väldigt skeptisk till en början måste jag villigt erkänna, men är så glad att jag ändå gav det en chans. Vill verkligen tacka för den hjälp jag fick och de kbt-verktyg jag lärde mig. Jättenöjd med både bemötandet från psykologen och resultatet av behandlingen! Jag känner mig som en annan människa idag, både gladare och mer tillfreds med tillvaron!