Logo SVEAkbt

SVEAkbt - Kungsholmen, Stockholm

Oro är något som vi alla kan känna ibland. Vi kan oroa oss över vår egen eller någon närståendes hälsa, att ett begått misstag ska komma upp till ytan, att en allvarlig olycka ska inträffa eller något som rör sitt arbete. Man grubblar över en lösning på problemet, förbereder sig på det hemska som kan inträffa eller/och försöker hitta en tanke som kan lugna.

Oro som aldrig släpper

Ofta kan man oroa sig över att dessa katastrofer ska inträffa i flera dagar för att sen helt kunna släppa tankarna på det. Men ibland kan det dock vara så att oron inte vill släppa och det känns som att all fritid går åt till orostankar.

Ständig ångest och oro

När man som mest intensivt är inne i orostankarna och ångesten för att försöka hitta lösningar på problemen, för att man i sin tur ska kunna sluta oroa sig och därför komma ut ut ångesten, så kan det var mycket svårt att se det faktum att ju mer vi oroar oss ju mer ångest får vi.

Oroa dig mindre

Denna typ av hantering är en naturlig skyddsmekanism. Men ibland kan problemen det leder till göra så att vi faktiskt behöver hjälp för att kunna hantera det på ett rimligt sätt.

Lär dig släppa orostankar

Under behandlingen får du träna på att förhålla dig till dina tankar på ett nytt sätt. Du kommer att få lära dig att du faktiskt har möjligheten att välja vad du vill tänka på och att andra sätt att tänka kring problem istället för att ha orostankar.

Få hjälp med din oro hos en psykolog

Behandlingen ska lära dig tekniker så att du kan låta orostankar komma och gå precis som man gör med mindre oroande tankar. Detta leder även till att du får öva på att hantera den ångest det medför att inte förbereda sig för katastrofer och att acceptera att vissa saker inte går att förebygga.

Kbt-behandling mot oro kostnad

För att en behandling ska lyckas krävs det att du som patient känner ett förtroende för din psykolog. Skulle du efter första sessionen uppleva att du inte vill fortsätta behandlingen behöver du inte betala för den sessionen.

Terapisession 1500 kr

Studentpris 965 kr

Visa telefonnummer

Sankt Eriksgatan 29, Stockholm - Visa på karta

Om SVEAkbt

Hos oss på SVEAkbt erbjuds du professionell hjälp och dina behov är alltid i centrum. Vi bemöter dina önskemål med respekt och tar största hänsyn till dig som individ.

På SVEAkbt behandlas du enbart av legitimerade psykologer med kbt-inriktning.

Vår syn på kbt

Bästa förutsättningar för en lyckad behandling är när du som patient känner förtroende för din behandlare. Därför lägger vi stor vikt vid att lyssna till de problem du beskriver och att tillsammans med dig lägga fram en lösning som du och din behandlare verkligen tror på. Därefter enas ni om övningar som innebär att du får träna på att hantera dina problem annorlunda.

Din psykolog

Att din psykolog omsätter teoretiska kunskaper i praktiken och gör dem begripliga för dig är mycket viktigt. För att behandlingen ska bli så lyckad som möjligt så behövs ett aktivt samarbete mellan behandlare och patient, gemensam strävan till problemlösning och ett starkt framtidsfokus.

Varmt välkommen till SVEAkbt!

Psykologmottagningen ligger ett par minuters promenad från Fridhemsplans tunnelbanestation. Om du inte bor i Stockholm så erbjuds terapi över Skype eller telefon.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos SVEAkbt

• Depression

1 500 kr Studentpris 965 kr

Om du under en längre tid känt dig nedstämd, orkeslös eller haft en känsla av hopplöshet så kan det handla om en depression. Att känna sig l... Läs mer

• Stressproblem

1 500 kr Studentpris 965 kr

Stress i sig kan både vara positivt och negativt, men ibland kan en längre period av stress utan tillräcklig vila börja få dig att må dåligt... Läs mer

• Panikångest

1 500 kr Studentpris 965 kr

Panikångest kommer plötsligt och kan upplevas som andnöd, hjärtklappning, tryck över bröstet, yrsel, rädsla för att tappa kontrollen eller a... Läs mer

• IBS

1 500 kr Studentpris 965 kr

IBS, som även kan kallas “känslig tarm”, innebär problem med mag- och tarmkanalen. Den som är drabbad kan vanligen ha överdrivet mycket gase... Läs mer

• Smärta

1 500 kr Studentpris 965 kr

Smärta och värk kan komma i många former och smärtupplevelsen är mycket individuell. Orsaker till smärta kan till exempel vara en sjukdom el... Läs mer

Karta - Sankt Eriksgatan 29, Stockholm

• 19:31 - 10 okt, 2017 skrev:

Mycket trevligt och professionellt bemötande. Tack SVEAkbt :)

• 16:00 - 29 sep, 2017 skrev:

Ett fantastiskt bemötande, med superproffsig personal. Vår 10 åring hade klagat på magont i ett års tid. Efter åtskilliga undersökningar konstaterades det att inget fel kunde hittas. Mer ont, och rädsla för att äta viss mat gjorde problemet värre. Den fantastiske Johannes "hjälpte" bort problemet på några månader. Idag är allt bra, och inga av problemen finns kvar. Stort tack, för proffsig vård!

• 10:43 - 28 sep, 2017 skrev:

Very satisfied with the service! Highly recommend Svea KBT! The team has been very supportive, and have accommodated me very well. I work full time and often have difficulty arranging appointments, but the folks at Svea KBT, really went over above my expectations in helping me sort out the logistics. The service has been outstanding, and I really appreciate the efforts of the team in helping me out. Thanks again guys, you are the best!

• 15:04 - 27 sep, 2017 skrev:

Kunnig och professionell psykolog centralt på Kungsholmen

• 17:28 - 26 sep, 2017 skrev:

Hej! Var väldigt skeptisk till en början måste jag villigt erkänna, men är så glad att jag ändå gav det en chans. Vill verkligen tacka för den hjälp jag fick och de kbt-verktyg jag lärde mig. Jättenöjd med både bemötandet från psykologen och resultatet av behandlingen! Jag känner mig som en annan människa idag, både gladare och mer tillfreds med tillvaron!