Panikångest

SVEAkbt - Norrmalm-City, Stockholm

Panikångest kommer plötsligt och kan upplevas som andnöd, hjärtklappning, tryck över bröstet, yrsel, rädsla för att tappa kontrollen eller att “bli galen”.

Panikångestattack

När attacken väl pågår är den väldigt intensiv och även om den går över relativt snabbt så känns det ofta som att den håll på hur länge som helst. Att lida av panikångest kan inte allt för sällan ledan till att man drar sig för att hamna i situationer som man tror kan leda till en ny ångestattack.

Ta hjälp av en psykolog

Trots att panikångesten är otroligt obehagligt så är den inte farligt eller livshotande. Men om något påverkar en på så sätt att man börjar undvika situationer som man egentligen skulle behöva eller vilja vara i, så kan det vara bra att få hjälp.

Kbt-behandling mot panikångest

I behandlingen för panikångest kommer du att få träna på att lära dig hantera de kroppsliga signaler som visar att panikkänslorna är på väg utan att undvika dem. Vi kommer även att träna dig i att hantera miljöer som tidigare framkallade panikångest i avsikt att göra dem mindre laddade och obehagliga.

Panikångest-behandling kostnad

För att en behandling ska lyckas krävs det att du som patient känner ett förtroende för din psykolog. Skulle du efter första sessionen uppleva att du inte vill fortsätta behandlingen behöver du inte betala för den sessionen.

Terapisession 1400 kr

08-449 49 97
Visa telefonnummer

Mäster Samuelsgatan 60, Stockholm - visa på karta

Om SVEAkbt

Hos oss på SVEAkbt erbjuds du professionell hjälp och dina behov är alltid i centrum. Vi bemöter dina önskemål med respekt och tar största hänsyn till dig som individ.

På SVEAkbt behandlas du enbart av legitimerade psykologer med kbt-inriktning.

Vår syn på kbt

Bästa förutsättningar för en lyckad behandling är när du som patient känner förtroende för din behandlare. Därför lägger vi stor vikt vid att lyssna till de problem du beskriver och att tillsammans med dig lägga fram en lösning som du och din behandlare verkligen tror på. Därefter enas ni om övningar som innebär att du får träna på att hantera dina problem annorlunda.

Din psykolog

Att din psykolog omsätter teoretiska kunskaper i praktiken och gör dem begripliga för dig är mycket viktigt. För att behandlingen ska bli så lyckad som möjligt så behövs ett aktivt samarbete mellan behandlare och patient, gemensam strävan till problemlösning och ett starkt framtidsfokus.

Varmt välkommen till SVEAkbt!

Psykologmottagningen ligger centralt beläget på Mäster Samuelsgatan 60, ett par minuters promenad från T-Centralen eller Sergels torg. Om du inte bor i Stockholm så erbjuds terapi över Skype eller telefon.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos SVEAkbt

• Depression

1 400 kr Studentpris 965 kr

Om du under en längre tid känt dig nedstämd, orkeslös eller haft en känsla av hopplöshet så kan det handla om en depression. Att känna sig l... Läs mer

• Stressproblem

1 400 kr Studentpris 965 kr

Stress i sig kan både vara positivt och negativt, men ibland kan en längre period av stress utan tillräcklig vila börja få dig att må dåligt... Läs mer

• Oro

1 400 kr Studentpris 965 kr

Oro är något som vi alla kan känna ibland. Vi kan oroa oss över vår egen eller någon närståendes hälsa, att ett begått misstag ska komma upp... Läs mer

• IBS

1 400 kr Studentpris 965 kr

IBS, som även kan kallas “känslig tarm”, innebär problem med mag- och tarmkanalen. Den som är drabbad kan vanligen ha överdrivet mycket gase... Läs mer

• Smärta

1 400 kr Studentpris 965 kr

Smärta och värk kan komma i många former och smärtupplevelsen är mycket individuell. Orsaker till smärta kan till exempel vara en sjukdom el... Läs mer

Vägbeskrivning

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Dalens vårdcentral Tack för all hjälp jag fick idag när jag svimmade, noggrann undersökning av Eva Collin med en stab av underbara människor som hjälpte mig - Anna- Christina Liljekvist
    • Rosa Gynekologmottagning Det är rent och trevlig personal. - Lina
    • Tranebergs vårdcentral Jag är nöjd med allt.... vänlig och inlyssnande personal ! Jag är trygg där! Det räcker för mig! - Anna Dahlin
    • Zebrakliniken Mycket nöjd! - Urban Aspén
    • Capio Vårdcentral Ringen Underbar personal som verkligen lyssnar och visar engagemang. Snabba med tider dessutom. - Elisabeth