Kiropraktorbehandling

Adolf Fredriks Fysiocenter - Norrmalm-City, Stockholm

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom att behandla leden förbättras både nervsystemets funktion och muskulaturens spänningstillstånd medan smärta och värk lindras.

Ryggen består av många leder mellan kotorna och det är ofta ryggen som kiropraktorn behandlar även om den upplevda smärtan sitter utanför ryggraden.

Före en kiropraktorbehandling

Du behöver inte förbereda dig inför ett besök hos oss.

Under behandlingen

Besöket inleds med att vi gör en ordentlig undersökning för att förstå vad ditt besvär är och vad det beror på. Behandlingen utförs främst med händerna och en behandlingsmetod som många känner till är kiropraktisk justering. När kiropraktorer justerar en led kan gas som finns mellan lederna frigöras och på grund av tryckutjämningen kan då ett ljud, ett ”knäpp”, uppstå.

Efter behandlingen

Det flesta upplever att besväret minskar redan under behandlingen. Ibland kan man uppleva en känsla som påminner om träningsvär efter en behandling men detta är ingen fara. Ofta kan det vara bra att ta det lugnt någon dag efter behandlingen men det är från fall till fall.

Hur många gånger behöver man genomgå en kiropraktorbehandling?

Svaret på detta är individuellt men mellan 3-6 gånger är vanligt.

Informationen uppdaterades 18 november 2016 av Vården.se

750 kr

Nybesök 750 kr, återbesök 500 kr

08-30 04 02
Visa telefonnummer

Kungsgatan 24, Stockholm - visa på karta

Om Adolf Fredriks Fysiocenter

Adolf Fredriks Fysiocenter erbjuder behandling, rehab, träning och ergonomiska konsultationer. På adresser i Stockholms city arbetar naprapater, sjukgymnaster, kiropraktor, arbetsterapeut, dietist, läkare, kostrådgivare och massörer.

Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan de erbjuda behandling, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.

Kompetensbredd inom OMT, OMI, idrottsmedicin, akupunktur, laser, stötvågor (shockwave), ergonomi, redcord, kinesiotejpning, diagnostiskt ultraljud med mera.

Adolf Fredriks Fysiocenter på uppdrag av SLL

Två mottagningar centralt i Stockholm

Drottninggatan 116. Primärvårdsrehabilitering med Landstingsavtal, ingår i vårdvalet. Patienttaxa 200 kr, högkostnadsskydd och frikort gäller. Här erbjuds vård av sjukgymnaster, naprapat, kiropraktor, arbetsterapeut och dietist.

Kungsgatan 24. Privatvårdsmottagning där patienter står för hela kostnaden själv eller kommer på remiss via sin sjukvårdsförsäkring. Här erbjuds vård av naprapat, sjukgymnast, kiropraktor, smärtläkare och massageterapeut.

Historien om Adolf Fredriks Fysiocenter

Adolf Fredriks Fysiocenter AB startades 1994 på Drottninggatan 114 i Stockholm. Loggan med katten symboliserar smidighet vilket är ett mål att uppnå vid behandlingar såväl som en del av verksamhetens arbetssätt. Vi anpassar oss efter dina behov och skapar smidiga lösningar för dig som patient eller ditt företag.

Hur har vi lyckats? – Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan vi erbjuda behandling, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.

Välkommen till Adolf Fredrik Fysiocenter du också!

Övriga behandlingar hos Adolf Fredriks Fysiocenter

• Massage

fr. 485 kr

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fle... Läs mer

• Naprapatbehandling

675 kr

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ... Läs mer

• Sjukgymnast

675 kr

Vad gör en sjukgymnast? Sjukgymnastik har idag en mycket bred grund att stå på vad gäller såväl grundmedicinska och humanbiologiska kunsk... Läs mer

• Smärtläkare

fr. 900 kr Se respektive hemsida för priser

Adolf Fredriks Fysiocenter samarbetar med Rygg & Smärtkliniken Stockholm, en specialistmottagning med fokus på analys, diagnostik och b... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd