Massage

Cityterapeuterna - Norrmalm-City, Stockholm

Vad är massage bra för?

Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och flexibla. Massage kan även öka blodcirkulationen, frigöra endorfiner som har en smärtlindrande effekt och hormonet oxytocin som kallas ”lugn-och-ro-hormon”.

Har massage några biverkningar?

Rätt utförd massage har få biverkningar, många upplever dock en kortvarig men ökad stelhet dagen efter massagen men när det lagt sig brukar rörligheten vara bättre än innan massagetillfället. Man kan bli trött och dåsig efter en massage. Många blir också kissnödiga och törstiga av massage, detta beror på att blodcirkulationen ökar.

När är massage inte bra?

En kraftig och djupgående helkroppsmassage kan vara olämpligt för personer med högt blodtryck, pågående infektion med feber, cancer, hjärtsjukdom, blodpropp, benskörhet eller andra svåra sjukdomar. Nästan alla kan däremot få mjuk och lätt massage. Man ska inte få massage kring ett öppet sår, benbrott, inflammerade leder, åderbråck, skadade muskler, trasiga senor och ledband eller stora blåmärken.

Klassisk svensk massage

En relativt kraftig massage där massören bearbetar huden och musklerna både ytligt och på djupet. Den metod som oftast avses när man bara säger massage. Massören använder sig av knådningar, tryck och strykningar. Ökar rörligheten, mjukar upp spända och stela muskler, ger avslappning och stärker immunförsvaret.

För mer information, välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 15 december 2015 av Vården.se

08-533 326 04
Visa telefonnummer

Slöjdgatan 9, Stockholm - visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 18:00

Om Cityterapeuterna

Cityterapeuternas mottagning är belägen mitt i centrala Stockholm, precis intill Hötorget. Sedan 2002 erbjuder vi behandlingar vid olika smärttillstånd samt ett brett utbud av marknadens bästa produkter vid besvär eller förebyggande egenvård.

Rehabilitering och wellnessbehandling

Vi hjälper dig med rehabilitering av idrottsskador, rygg-, nack-, led- och muskelbesvär såväl som ger dig sköna avslappnande wellnessbehandlingar av högsta klass.

Vi erbjuder massage för såväl privatpersoner som företag.

Välkommen till oss på Cityterapeuterna!

Övriga behandlingar hos Cityterapeuterna

• Naprapatbehandling

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ... Läs mer

• Kiropraktorbehandling

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ... Läs mer

• Företagsmassage

Att anlita Cityterapeuternas företagsmassage innebär att en välutbildad massör kommer till er arbetsplats. Med sig har massören all utrustni... Läs mer

Vägbeskrivning

T-bana: Hötorget

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Specialistläkarna Sergel City Jag hade artros i min stortå och en ortoped på en annan vårdinrättning dömde ut den och sa att steloperation var det enda som möjligt i mitt... - Marie Söderqvist
    • Corpus Kiropraktik Bra bemötande redan i telefon och på platsen. Väldigt proffsigt och kan rekommendera alla som har ont att gå hit. - Peter Jansson
    • Rosa Gynekologmottagning Älskar verkligen Rosa Gym! Lyhörd och fantastisk är hon! - Shada Naser
    • Vårdcentralen Södertull Kunnig , trevlig och hjälpsam personal. Bra lokaler och god information. - Marianne Edlund Nordström
    • Vårdcentralen Södertull Kunnig , trevlig och hjälpsam personal. Bra lokaler och god information. - marianne Edlund Nordström