Logo Dentalteamet Eva Jonsson

Dentalteamet Eva Jonsson - Norrmalm-City, Stockholm

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen!

Informationen uppdaterades 22 september 2016 av Vården.se

Kungsgatan 29, Stockholm - Visa på karta

Om Dentalteamet Eva Jonsson

Leg. Tandläkare Eva Jonsson och tandhygienist Niklas Yu önskar gamla och nya kunder välkomna till Dentalteamet på Norrmalm!

Vi känner stor tillfredsställelse och glädje i att utföra våra yrken och är alltid lyhörda för dina önskemål.

Vi erbjuder traditionell och kosmetisk tandvård

Inom den traditionella tandvården erbjuder vi förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar, lagningar och rotbehandlingar. Inom den kosmetiska tandvården erbjuder vi bland annat tandblekning, kronor och broar.

Målsättningen är kundens bästa

Vår målsättning är att erbjuda tandvård av högsta kvalitet till rimliga priser. Vi vill även ge våra kunder så bra service som möjligt och har därför en del kvälls- och helgtider samt akuttider vid behov.

Stor erfarenhet av tandvårdsrädsla

Vi på Dentalteamet har stor erfarenhet av tandvårdsrädda personer och gör allt för att du som upplever obehag vid ditt besök ska känna dig bekväm, trygg och nöjd.

Varmt välkommen till oss!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Dentalteamet Eva Jonsson

• Munhygienbehandling hos tandhygienist

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling vid behov. Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling. Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Tandutdragning

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en vi... Läs mer

• Tandlagning på kindtand, tre ytor

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas. Hur går behandlingen till? Behandlingen ... Läs mer

• Rotfyllning av framtand

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,... Läs mer

• Krona på enstaka tand, metall och porslin

Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig o... Läs mer

• Krona på enstaka tand, helkeramisk

Karta - Kungsgatan 29, Stockholm

• 18:40 - 18 aug, 2018 skrev:

Stockholms bästa tandläkare. Om inte Sveriges.

• 09:06 - 30 aug, 2017 skrev:

Jag lider av tandläkarskräck... Eva lyckas blåsa bort den vid varje besök. Hon är mysig och glad, känslig för mina behov. Svårt att hitta en bättre tandläkare.

• 13:58 - 03 jul, 2017 skrev:

Eva är Alltid proffsig både i bemötande och behandling.

• 10:18 - 29 dec, 2016 skrev:

Fantastisk tandläkarmottagning för hela vår familj. Eva och Rolf är så fina med barnen.

• 14:14 - 22 nov, 2016

• 07:36 - 27 jun, 2016