Tandblekning

Tandläkare Sören Håkansson - Norrmalm-City, Stockholm

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Före behandling av hemmatandblekning

För att kunna bleka sina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar man sedan själv ett blekmedel innan man fäster skenan på tänderna. Den ska sitta på en till två timmar. Det är viktigt att före behandling noga borsta sina tänder samt göra rent mellan dem.

Under behandling

Undvik att äta, dricka eller röka.

Efter slutförd blekning

Använd en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet.

Finns det risk för biverkningar?

Man kan möjligen uppleva ökad känslighet i sina tänder under en kort period efter genomförd behandling. Skulle ett ihållande besvär uppstå ska du kontakta din tandläkare eller tandhygienist.

Välkommen att kontakta oss för mer information om tandblekning!

Informationen uppdaterades 07 september 2016 av Vården.se

08-737 00 80
Visa telefonnummer

Norrlandsgatan 18, 4 tr, STOCKHOLM - visa på karta

Om Tandläkare Sören Håkansson

På Tandläkare Sören Håkanssons mottagning ger vi god och kvalitativ tandvård till alla våra patienter. Vi som jobbar här har lång erfarenhet inom yrket och vi alla älskar det vi gör och det bästa är våra härliga patienter som vi har mycket god kontakt med!

I vårt väntrum bjuder vi på en god kopp kaffe medan du har en avkopplande stund.

Tandläkare Sören Håkansson

Tandläkare Sören Håkansson har arbetat både inom Folktandvården, privat och som lärare i många år. Han har undervisat vid universitet i både USA och Sverige och har även internationell erfarenhet som tandläkare på Grönland, i Dominikanska Republiken och i Norge.

Tandvård för alla

Vi erbjuder all typ av tandvård, allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård. Vid behov har vi möjlighet att remittera till erfarna specialister som vi arbetat med under många år.

På mottagningen pratar vi svenska, engelska, ryska och grekiska!

Internationellt engagemang

Överskott av pengar från praktiken går till utbildning av en sjuksköterska i Sierra Leone. Vi skyddar också klimatet genom att odla teakträd i Ghana, vilket bevarar urskogarna och dess djurarter. Därigenom förbättras miljön och det har vi alla glädje av!

Varmt välkommen till Tandläkare Sören Håkansson med personal!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkare Sören Håkansson

Vägbeskrivning

T-bana Östermalmstorg.
Buss Stureplan/Norrmalmstorg.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Solna Ortopedmottagning Jag kom hit med smärta och gick härifrån smärtfri. Mycket trevligt bemötande av både bokningspersonal och läkare. - Margit A
    • Husläkaren Kungsladugård Roland Arvidsson Mycket kompetent behandling både från sjuksköterskan till läkaren.Har fått rätt medicinsk behandling plus relevant information, vilket resul... - Margareta Sturemyr
    • Protandvården - Tandläkare Dena Kunnig, säker och trevlig tandläkare. Ärlig och hjäpsam människa.. En tandläkare att lita på.. Jag tycker att beskrivningen professionellt s... - Sundus
    • Jourcentralen Norrköping Fantastisk personal. 👍 - Cai "Armbågen" Öjring
    • Sant Elias Klinik Har vart en stamkund hos dem flera år! Underbar och kunnig läkare, rekommenderas till alla: unga som gamla - J. A.