Krona på enstaka tand, helkeramisk

Tandläkare Sören Håkansson - Norrmalm-City, Stockholm

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 10 maj 2017 av Vården.se

08-737 00 80
Visa telefonnummer

Norrlandsgatan 18, 4 tr, STOCKHOLM - visa på karta

• Måndag - Onsdag 08:30 - 17:00

Om Tandläkare Sören Håkansson

På Tandläkare Sören Håkanssons mottagning ger vi god och kvalitativ tandvård till alla våra patienter. Vi som jobbar här har lång erfarenhet inom yrket och vi alla älskar det vi gör och det bästa är våra härliga patienter som vi har mycket god kontakt med!

I vårt väntrum bjuder vi på en god kopp kaffe medan du har en avkopplande stund.

Tandläkare Sören Håkansson

Tandläkare Sören Håkansson har arbetat både inom Folktandvården, privat och som lärare i många år. Han har undervisat vid universitet i både USA och Sverige och har även internationell erfarenhet som tandläkare på Grönland, i Dominikanska Republiken och i Norge.

Tandvård för alla

Vi erbjuder all typ av tandvård, allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård. Vid behov har vi möjlighet att remittera till erfarna specialister som vi arbetat med under många år.

På mottagningen pratar vi svenska, engelska, ryska och grekiska!

Internationellt engagemang

Överskott av pengar från praktiken går till utbildning av en sjuksköterska i Sierra Leone. Vi skyddar också klimatet genom att odla teakträd i Ghana, vilket bevarar urskogarna och dess djurarter. Därigenom förbättras miljön och det har vi alla glädje av!

Varmt välkommen till Tandläkare Sören Håkansson med personal!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkare Sören Håkansson

Vägbeskrivning

T-bana Östermalmstorg.
Buss Stureplan/Norrmalmstorg.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Solna Husläkarmottagning i Frösunda Bästa vårdcentral och bästa läkare. - Familj Isaksson
    • Sätra Din hälsocentral Jag blev hundbiten av en okänd hund i måndags och förstod att jag behövde träffa en läkare och även få en stelkramsspruta. Jag gick då in ... - Elisabeth Wike
    • Novakliniken Tomelilla Fantastiska människor som arbetar i Tomelilla Novakliniken. Alltid lika glad lugnande sköterskan Maria. Kvinnlig doktor tyvärr tappat na... - Anetta Jönsson
    • Rosa Gynekologmottagning Tack för väl omhänder tagande och mycket professionell gyn läkare - Atyaf Yahia
    • Aktivera Kiropraktik och Privatvård Tillgängligheten verkar bättre hos er än konkurrenter men ni har mycket bokat. - Gustav Cedenholm