Tandutdragning

Tandläkare Sören Håkansson - Norrmalm-City, Stockholm

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan bedövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Informationen uppdaterades 07 september 2016 av Vården.se

Vanlig utdragning av en tand. Alla moment ingår.Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

08-737 00 80
Visa telefonnummer

Norrlandsgatan 18, 4 tr, STOCKHOLM - visa på karta

Om Tandläkare Sören Håkansson

På Tandläkare Sören Håkanssons mottagning ger vi god och kvalitativ tandvård till alla våra patienter. Vi som jobbar här har lång erfarenhet inom yrket och vi alla älskar det vi gör och det bästa är våra härliga patienter som vi har mycket god kontakt med!

I vårt väntrum bjuder vi på en god kopp kaffe medan du har en avkopplande stund.

Tandläkare Sören Håkansson

Tandläkare Sören Håkansson har arbetat både inom Folktandvården, privat och som lärare i många år. Han har undervisat vid universitet i både USA och Sverige och har även internationell erfarenhet som tandläkare på Grönland, i Dominikanska Republiken och i Norge.

Tandvård för alla

Vi erbjuder all typ av tandvård, allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård. Vid behov har vi möjlighet att remittera till erfarna specialister som vi arbetat med under många år.

På mottagningen pratar vi svenska, engelska, ryska och grekiska!

Internationellt engagemang

Överskott av pengar från praktiken går till utbildning av en sjuksköterska i Sierra Leone. Vi skyddar också klimatet genom att odla teakträd i Ghana, vilket bevarar urskogarna och dess djurarter. Därigenom förbättras miljön och det har vi alla glädje av!

Varmt välkommen till Tandläkare Sören Håkansson med personal!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkare Sören Håkansson

Vägbeskrivning

T-bana Östermalmstorg.
Buss Stureplan/Norrmalmstorg.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Solna Ortopedmottagning Jag kom hit med smärta och gick härifrån smärtfri. Mycket trevligt bemötande av både bokningspersonal och läkare. - Margit A
    • Husläkaren Kungsladugård Roland Arvidsson Mycket kompetent behandling både från sjuksköterskan till läkaren.Har fått rätt medicinsk behandling plus relevant information, vilket resul... - Margareta Sturemyr
    • Protandvården - Tandläkare Dena Kunnig, säker och trevlig tandläkare. Ärlig och hjäpsam människa.. En tandläkare att lita på.. Jag tycker att beskrivningen professionellt s... - Sundus
    • Jourcentralen Norrköping Fantastisk personal. 👍 - Cai "Armbågen" Öjring
    • Sant Elias Klinik Har vart en stamkund hos dem flera år! Underbar och kunnig läkare, rekommenderas till alla: unga som gamla - J. A.